منوی دسته بندی

محاسبه ساعت کاری در اکسل

یکی از پرکاربردترین مسائلی که ما در نرم افزار اکسل با آن سر و کار داریم محاسبه ساعت کاری در اکسل است مخصوصا برای کسانی که در شرکت ، کارخانه یا فروشگاه های بزرگ مسئول ثبت ورود و خروج پرسنل هستند. ما در این مقاله قصد داریم که به شما روش حرفه ای و بدون خطای این موضوع را به صورت کامل آموزش دهیم.

پس پیشنهاد می کنیم که این مقاله آموزشی را تا انتها حتما مطالعه کنید.

برای این که شما بتوانید جمع ساعت کاری را بدست بیاورید باید از فرمول نویسی استفاده کنید. فرمولی که ما با آن نیاز داریم ساعت خروج منهای ساعت ورود است آن هم به شرطی که فرمت سلول های ساعت ورود و خروج روی فرمت ساعت باشد.

اما آیا این کار و این فرمول به درستی می تواند برای ما محاسبات را انجام دهد؟ در ادامه با هم بررسی می کنیم.

ما در این قسمت ساعت های ورود و خروج پرسنل را در دو ستون جداگانه داریم و در یک ستون مجزا می خواهیم با استفاده از روشی که گفتیم جمع ساعات کاری را بدست بیاوریم.

پس در ستون مجاور می نویسیم :

ساعت ورود – ساعت خروج =

همانند تصویر زیر خواهید دید که بیشتر ساعات کاری به درستی نمایش داده می شود اما در یک ردیف بجای نمایش ساعت کاری و نتیجه سلول مربوطه به شکل ############# نمایش داده شده است.

محاسبه ساعت کاری در اکسل
محاسبه ساعت کاری در اکسل

می دانید مشکل از کجاست؟

بله درست است . اگر دقت کرده باشید در این ردیف کارمند ما ساعت 19:00 وارد شرکت شده و ساعت 08:00 صبح خارج شده و چون ساعت ورود از ساعت خروج بزرگتر است با همچین خطایی مواجه می شویم.

اما برای محسابه دقیق ساعت کاری بدون این خطا یک روش وجود دارد آن هم استفاده از تابع mod می باشد. کافیست که همین فرمول را در تابع mod قرار داده و آرگومان دوم را عدد 1 قرار دهید دقیقا مانند زیر:

(1,b1-a1)mod=

که در اینجا b1 همان سلول ساعت خروج و a1 همان سلول ساعت ورود می باشد.

اکنون خواهید دید که همانند تصویر زیر مشکل کاملا برطرف شده و به صورت کامل و صحیح ساعات کاری را همانند تصویر زیر خواهید داشت.

محاسبه ساعت کاری در اکسل
محاسبه ساعت کاری در اکسل

دوره های آموزشی نرم افزار اکسل ما در سه بخش مقدماتی ، پیشرفته و جامع است که دوره جامع شامل دوره مقدماتی و پیشرفته با هم می باشد.

دوره های ما به صورت ویدیو ضبط شده هستند که بعد از ثبت نام لینک دانلود در اختیار شما قرار می گیرد و شما می توانید برای همیشه داشته باشید.

دوره های آموزشی ما آپدیت رایگان دارند و به صورت کاملا رایگان قسمت های جدیدی که ضبط شوند در پنل شما قرار خواهند گرفت.

دوره های آموزشی ما پشتیبانی آنلاین دائم و رایگان تلگرامی دارند که بعد از ثبت نام شما عضو گروه های تلگرامی ما شوید و از خدمات پشتیبانی ما به صورت دائم و رایگان استفاده کنید.

هم اکنون می توانید از طریق لینک های زیر دوره های اکسل را تهیه و یادگیری خود را شروع کنید:

دوره اکسل مقدماتی

دوره اکسل پیشرفته

دوره اکسل جامع

mester-computer وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *