منوی دسته بندی

آموزش تابع countif در اکسل

یکی از پرکاربردترین نرم افزارهای حال اکسل هست مخصوصا اگه شما کارمند باشید با این نرم افزار محبوب زیاد سر و کار خواهید داشت و نیاز دارید که توابع اکسل را نیز به صورت کامل و حرفه ای آموزش ببینید ما در این مقاله به آموزش تابع countif در اکسل پرداخته ایم. پیشنهاد می کنیم که خواندن این مقاله آموزشی و پر کاربرد را از دست ندهید.

countif
countif

گاهی شما در نرم افزار اکسل نیاز دارید که شمارش یک داده را انجام دهید به عنوان مثال یک لیست خیلی طولانی از اسامی پرسنل دارید که میخواهید ببینید در این لیست چند بار نام خانوادگی “کیانیان” تکرار شده است.

در اینجا اگر شما بخواهید یکی یکی این اسامی را شمارش کنید هم کار پر زحمتی انجام خواهید داد و هم زمان زیادی از شما گرفته خواهد شد.

اما جای نگرانی نیست چرا که نرم افزار اکسل با استفاده از تابع countif این مشکل را به راحتی حل کرده است. همانطور که از اسم این تابع می توان فهمید قسمت count مربوط به شمارش داده ها می باشد و قسمت if برای شرط به کار می رود.

نکته مهم : در زبان های برنامه نویسی و نرم افزار اکسل از if برای دستورات شرطی استفاده می شود.

خب اکنون که با کاربرد این تابع مهم آشنا شدید بهتر است که به معرفی آن و نحوه استفاده از این تابع بپردازیم. با ما همراه باشید…

خیلی سریع و حرفه ای اکسل رو یاد بگیر

دوره اکسل مقدماتی

دوره اکسل پیشرفته

دوره اکسل جامع ( صفر تا صد اکسل)

نکاتی در خصوص دوره های آموزشی ما :

1-تمام دوره های ما پشتیبانی آنلاین،دائم و رایگان تلگرامی دارند که شما بعد از ثبت نام عضو گروه های تلگرامی ما خواهید شد و از خدمات پشتیبانی ما به صورت دائم و رایگان می توانید استفاده کنید.

2-دوره های ما آپدیت رایگان دارند علاوه بر ویدیوهایی که در اختیار شما قرار میگیرد هر زمان ویدیو جدید در خصوص دوره ها ضبط شود برای شما نیز به صورت رایگان ارسال خواهد شد.

3- دوره های ما قابل دانلود و ذخیره سازی هستند و شما می توانید برای همیشه آن ها را داشته باشید.

تابع countif به شکل کلی دارای دو آرگومان می باشد که در آرگومان اول شما باید محدوده داده های خود را که می خواهید شمارش را در آن ها انجام دهید وارد کنید و در آرگومان دوم باید دستور شرطی خود را وارد کنید.

به نحوه نوشتن تابع دقت کنید :

با ذکر یک مثال شما بهتر با این تابع آشنا خواهید شد. همان طور که در ابتدای این مقاله اشاره کردیم فرض کنید که لیست اسامی پرسنل یک شرکت در اختیار شما قرار گرفته که بعضی از آن ها به دفعات تکرار شده و شما می خواهید ببینید که به عنوان مثال نام “کیانیان” چند مرتبه تکرار شده است.

برای انجام این کار همانند تصویر زیر ابتدا در یک سلول خالی کلیک کرده و تابع countif را فراخوانی می کنیم.

countif
countif

سپس در آرگومان اول همانطور که مشاهده می کنید محدوده داده ها که همان اسامی باشند را انتخاب می کنیم.

countif
countif

و در نهایت دستور شرطی خود را یعنی نام کیانیان را وارد می کنیم.

countif
countif

حالا بعد از زدن دکمه Enter همانند تصویر زیر اندازه تکرار شدن نام کیانیان برای شما شمارش می شود.

countif
countif

در این مقاله آموزشی شما با تابع countif در نرم افزار اکسل آشنا شدید امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد. از شما تقاضا داریم که نظرات خود را در این زمینه با ما در میان بگذارید.

mester-computer وب‌سایت

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *