منوی دسته بندی

آنتی ویروس های رایگان برای کامپیوتر

لیست بهترین آنتی ویروس های رایگان

معرفی آنتی ویروس های رایگان برای کامپیوتر – در این مقاله ی آموزشی در سایت آکادمی مستر کامپیوتر برای شما عزیزان به معرفی آنتی ویروس های رایگانی که برای سیستم کامپیوتر مناسب هستند پرداخته ایم پس پیشنهاد می کنیم این مقاله را از دست ندهید.

معرفی آنتی ویروس های رایگان برای کامپیوتر
معرفی آنتی ویروس های رایگان برای کامپیوتر

همان طور که می دانید ویروس های فایل های مخربی هستند که باعث اختلال در عملکرد سیستم کامپیوتر شما می شوند. و شما باید برای جلوگیری از آلوده شدن کامپیوترتان به ویروس بر روی سیستمتان آنتی ویروس خوب و قوی نصب کنید.

در ادامه به معرفی چند آنتی ویروس قوی و رایگان می پردازیم که می توانید به دلخواه خود هر کدام را که نظرتان را جلب کرد بر روی کامپیوتر خود نصب کنید.

آنتی ویروس های رایگان ویندوز

آنتی ویروس Avast One Essential

این آنتی ویروس نسبت به سایر آنتی ویروس هایی که در ادامه مقاله برای شما معرفی خواهد شد آنتی ویروس جدیدتری محسوب می شود.

از جمله قابلیت های این آنتی ویروس می توان به شناسایی بدافزارها ، تشخیص صفحات فیشینگ و سرورمجازی شخصی را به صورت یک جا در اختیار کاربر قرار می دهد.

نسخه رایگان آنتی ویروس آواست با پسوند Essential عرضه شده است که کاربران ویندوز می توانند از آن استفاده کنند. آنتی ویروس Avast برای سیستم عامل مک نیز قابل استفاده می باشد.

همچنین از این آنتی ویروس می توان بر روی سیستم عامل IOS استفاده کرد اگر چه امکانات آنتی ویروس برای ورژن ویندوز در کامپیوتر بسیار بیشتر از IOS می باشد.

بعضی از قابلیت های مثبت این آنتی ویروس عبارتند از : محفاظ قدرتمند برای سیستم شما و 5 گیگابایت حجم شبکه خصوصی

از نکات منفی این آنتی ویروس نیز می توان به محدودیت در بعضی از قابلیت ها و همچنین نسخه ساده ی موبایل اشاره کرد.

معرفی آنتی ویروس های رایگان برای کامپیوتر
معرفی آنتی ویروس های رایگان برای کامپیوتر

آنتی ویروس AVG

دومین آنتی ویروس رایگانی که قصد معرفی آن را داریم AVG نام دارد. آنتی ویروس AVG را می توان یکی از زیرشاخه های آنتی ویروس AVAST دانست.

این آنتی ویروس با توجه به زیر شاخه بودن Avast بازطراحی نشده و ظاهر جدیدی ندارد و از شمایل کلاسیک تری برخوردار می باشد.

نسخه ی رایگان آنتی ویروس AVG برای مقابله با بدافزارها و باج افزارها و همچنین جاسوس افزارها مورد مناسبی باشد. در حالت رایگان این نرم افزار گزینه های مختلفی از جمله اسکن USB و فایل و فولدر تکی و اسکن در هنگام بوت سیستم و همچنین اسکن دی وی دی در اختیار کاربر قرار می دهد.

این آنتی ویروس یعنی آنتی ویروس AVG در هنگام صفحات نا امن به کاربر هشدار می دهد و پیوست های مخربی که در ایمیل موجود می باشد را مسدود سازی کند.

تمامی امکانتی که برای این آنتی ویروس به آن اشاره شده است باعث سنگین تر شدن سرعت پردازش می شود و استفاده از این آنتی ویروس می تواند تا 30 درصد بر روی بارگذاری صفحات وب تاثیرگذار باشد و آن را کاهش دهد.

آنتی ویروس AVG برای نسخه های سیستم عامل های ویندوز و مک و همچنین انواع سیستم عامل های موبایل عرضه شده است.

از نکات مثبت این آنتی ویروس می توان به عملکرد مناسب با بدافزارها و قابلیت های جانبی کاربردی اشاره کرد.

از نکات منفی این آنتی ویروس نیز می توان به نداشتن شبکه خصوصی مجازی و کاهش سرعت بارگذاری صفحات وب اشاره کرد.

معرفی آنتی ویروس های رایگان برای کامپیوتر
معرفی آنتی ویروس های رایگان برای کامپیوتر

بهترین آنتی ویروس های رایگان

آنتی ویروس Avira Free Security

یکی دیگر از آنتی ویروس های قدرتمند و رایگان که می توانید از آن برای کامپیوتر شخصی خودتان استفاده کنید Avira Free Security نام دارد.

شرکت Avira آلمانی می باشد و همیشه یک سری از آنتی ویروس های رایگان خود را در اختیار کاربران قرار می دهد.

این آنتی ویروس در نسخه پولی هم عرضه شده است که نسخه ی پولی آن به Avira Prime معروف است. اگر چه نسخه های رایگان و پولی آن از یک هسته مشابه به هم استفاده می کنند.

این آنتی ویروس آلمانی موفق شده است تا در بررسی های مستقل امتیاز بالایی را کسب کند و در بسیاری از آن ها رتبه یک را به خود اختصاص داده است. به همین دلیل این نرم افزار از بهترین آنتی ویروس های رایگان می باشد که در اختیار کاربران قرار گرفته است.

اویرا با وجود این که از موتورهای قدرتمند استفاده می کند اما دسترسی ها و امکانات محدودی را در نسخه ی رایگان قرار داده است که شاید همین موضوع را بتوان بزرگترین نقطه ضعف این نرم افزار دانست.

از نکات مثبت و مزیت های این برنامه یعنی آنتی ویروس Avira می توان به کسب امتیازات بالا در بررسی ها و عدم جمع آوری داده های شخصی اشاره کرد.

اما همان طور که اشاره شد نکته ی منفی این آنتی ویروس این است که در نسخه ی رایگان آن دسترسی و امکانات محدودی برای کاربران در نظر گرفته شده است.

معرفی آنتی ویروس های رایگان برای کامپیوتر
معرفی آنتی ویروس های رایگان برای کامپیوتر

آنتی ویروس Kaspersky Security Cloud

Kaspersky Free نام نسخه ی رایگان این آنتی ویروس است که در اختیار کاربران قرار گرفته است کسپرسکی نام بزرگی است که در حوزه ی امنیت سایبری به گوش می رسد.

نسخه ی پیشرفته تر این آنتی ویروس نیر Kaspersky Security Cloud نام دارد که امکانات بیشتری را در اختیار کاربران قرار می دهد.

از مهمترین قابلیت های این آنتی ویروس می توان به سرور مجازی شخصی و سیستم تشخیص تنظیمات ضعیف ویندوز اشاره کرد.

در بخش آموزش های رایگان بخوانید:

سیستم عامل های بلادرنگ چیست؟

سیستم عامل لینوکس چه کاربردی دارد؟

تفاوت میان ماینتورهای LCD و LED چیست؟

سرور خصی مجازی آنتی ویروس کسپرسکی حجم کمتری را نسبت به آنتی ویروس اویرا ارائه می کند. و کاربران طرح رایگان که از این آنتی ویروس استفاده می کنند روزانه 200 مگابایت محدود می شوند.

هسته آنتی ویروس قادر به تشخیص تهدیدات امنیتی در فایل ها و ایمیل ها و صفحات وب است و عملکرد خوب و قابل قبولی را در مقابله با بدافزار ها از خود به جا می گذارد.

این آنتی ویروس به صورت رایگان در سیستم عامل اندروید نیز قابل استفاده است.

نکته مثبت این آنتی ویروس عملکرد مناسب در مقابل بدافزار ها می باشد و نکته منفی این آنتی ویروس شبکه خصوصی مجازی منفی می باشد.

معرفی آنتی ویروس های رایگان برای کامپیوتر
معرفی آنتی ویروس های رایگان برای کامپیوتر

آنتی ویروس Adaware

یکی دیگر از آنتی ویروس هایی که برای آن نیاز به پرداخت هزینه ندارید آنتی ویروس Adaware می باشد.

قابلیت مهم این آنتی ویروس این است که در مدت زمان بسیار کمی نصب می شود و منابع زیادی از سیستم شما را اشغال نمی کند به اصطلاح سبک است.

آنتی ویروس نام برده شده به دو حالت اصلی و فرعی قابل استفاده برای کاربران است. که در حالت دوم یعنی آنتی ویروس فرعی Real Time Protection غیر فعال می باشد اما هنوز می تواند که تهدیدات امنیتی بر روی سیستم را شناسایی کند.

اگر سیستم زیاد قدرتمندی را ندارید این آنتی ویروس می تواند در گروه بهترین آنتی ویروس رایگان قرار بگیرد.

نکات مثبت این آنتی ویروس عملکرد سریع و سبک و مکمل سایر آنتی ویروس ها می باشد. همچنین نکات منفی این آنتی ویروس را پیکربندی محدود و عدم پشتیبانی از اسکن ایمیل را نام برد.

معرفی آنتی ویروس های رایگان برای کامپیوتر
معرفی آنتی ویروس های رایگان برای کامپیوتر

آنتی ویروس Panda

آنتی ویروس Panda از دیگر آنتی ویروس های رایگان می باشد که مانند آنتی ویروس قبلی مدت زمان کمی برای نصب نیاز دارد و چندان روی عملکرد رم و پردازنده تاثیر ندارد.

حالت های مختلف اسکن در این آنتی ویروس می توانند جهت شناسایی و خنثی سازی بدافزارها مورد استفاده قرار بگیرد.

بخش مجزایی در این نرم افزار وجود دارد که آخرین اخبارها را در حوزه ی سایبری در اختیار کاربران قرار می دهد که بواسطه ی آن کاربر از آخرین نشت های اطلاعاتی با خبر می شود.

نکات مثبت استفاده از این آنتی ویروس عبارتند از : مصرف پایین منابع سیستمی و طراحی مینیمال و ساده

نکات منفی استفاده از این آنتی ویروس عبارتند از : ریست کردن موتورهای جستجوگر و نمایش تبلیغات درون برنامه

معرفی آنتی ویروس های رایگان برای کامپیوتر
معرفی آنتی ویروس های رایگان برای کامپیوتر

مواردی که معرفی شد همگی از آنتی ویروس های رایگان و قدرتمند برای استفاده بر روی کامپیوتر می باشد این آنتی ویروس های معرفی شده گلچینی از آنتی ویروس های رایگان می باشد که توسط مستر کامپیوتر معرفی شده است.

آنتی ویروس های رایگان دیگری نیز وجود دارد که از مهمترین آن ها می توان به آنتی ویروس های Total AV و Bitdefender و zone alarm و COMODO اشاره کرد.

این مقاله چقدر برای شما مفید بوده است نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

mester-computer وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *