منوی دسته بندی

جدا کردن نام و نام خانوادگی در اکسل

جدا کردن نام و نام خانوادگی در اکسل

حتما تا به حال برای شما هم پیش آمده است که چطوری می توانیم نام و نام خانوادگی که در یک ستون در نرم افزار اکسل قرار دارند را در دو ستون مجزا به صورت جداگانه وارد کنیم. ما در این مقاله آموزشی به آموزش جدا کردن نام و نام خانوادگی در اکسل پرداخته ایم پیشنهاد می کنیم که خواندن این مقاله کاربردی را از دست ندهید.

ممکن است شما بسته به نوع کارتان با اسامی زیادی در نرم افزار اکسل سر و کار داشته باشید و یک لیست طولانی را داشته باشید ( به عنوان مثال 2000 پرسنل) و تمام این لیست نام و نام خانوادگی شان در یک ستون وارد شده باشد.

حالا شما نیاز به آن دارید که نام و نام خانوادگی این پرسنل را به صورت تفکیک در دو ستون مجزا داشته باشید.

حالا سوال پیش می آید که راه حل چیست آیا باید یکی یکی تمام این اسامی را به صورت جداگانه وارد کرد؟ خب این کار بسیار زمان بر و خسته کننده خواهد بود.

در بخش آموزش های رایگان بخوانید :

آموزش ساخت کادر جستجو در اکسل

آموزش گرفتن اسکرین شات در کامپیوتر

آموزش رفع خطای Low Disk Space

اضافه کردن آیکون بلوتوث در ویندوز

اما آیا راه دیگری نیز وجود دارد؟ جواب بله هست یک راه خیلی ساده وجود دارد که شما به راحتی می توانید در نرم افزار اکسل این کار را نه تنها برای 2000 نفر بلکه برای چندین برابر این آمار در کمتر از 2 دقیقه انجام دهید.

اما برویم به سراغ آموزش این ترفند :

برای انجام این کار در سلول جلوی اسم مورد اول نام را به تنهایی وارد کنید فرض کنید اسم شخص اول حسین حسینی می باشد در اینجا شما باید نام حسین را وارد کرده و بعد دکمه Enter را بزنید حالا روی سلول نام حسین کلیک کنید و دکمه های ترکیبی CTRL+E را بزنید خواهید دید که تا آخر لیست همانند تصویر زیر تمام اسامی به صورت خودکار جدا خواهند شد.

تفکیک نام و نام خانوادگی
تفکیک نام و نام خانوادگی

حالا برای نام خانوادگی نیز باید همین کار را تکرار کنید در سلول بعدی نام خانوادگی مورد اول را که در این مثال حسینی است را وارد می کنیم و بعد از زدن دکمه Enter دکمه های ترکیبی CTRL + E را می زنیم. باز هم خواهید دید که نام های خانوادگی همه به صورت مجزا وارد می شوند و تمام. به همین راحتی !

تفکیک نام و نام خانوادگی
تفکیک نام و نام خانوادگی

شما در این مقاله آموزشی با نحوه جداسازی نام و نام خانوادگی در نرم افزار اکسل آشنا شدید امیدواریم که این مقاله آموزشی برای شما مفید بوده باشد لطفا نظرات خود را در این زمینه با ما در میان بگذارید.

mester-computer وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *