منوی دسته بندی

حذف اطلاعات گوشی بدون بازگشت

آموزش حذف کردن اطلاعات از روی گوشی بدون بازگشت

حذف اطلاعات گوشی بدون بازگشت – در این مقاله آموزشی به حذف اطلاعات از روی گوشی بدون بازگشت آن ها می پردازیم اگر به دنبال حذف کردن اطلاعات خود از روی گوشی هستید پیشنهاد می کنیم که این مقاله آموزشی را تا آخر مطالعه کنید.

حذف اطلاعات گوشی بدون بازگشت
حذف اطلاعات گوشی بدون بازگشت

اگر قصد فروش گوشی خود را دارید و نگران اطلاعاتی هستید که بر روی گوشی خود دارید که نمی خواهید به دست افراد دیگری بیفتد چاره ای چون حذف آن ها از روی گوشی ندارید آن هم به صورتی که قابل برگشت نباشد در این مقاله آموزشی قصد داریم که به آموزش حذف اطلاعات گوشی بدون بازگشت بپردازیم.

در بعضی از مواقع شما وقتی اطلاعات را از روی گوشی اندرویدی خود حذف می کنید امکان بازیابی آن وجود دارد. شما وقتی فایلی را از روی گوشی خود حذف می کنید این فایل تا زمانی که فایل جدیدی جایگزین آن شود در حافظه دستگاه شما باقی می ماند.

اطلاعات حذف شده از روی دستگاه شما با استفاده از نرم افزارهای بازیابی اطلاعات یا همان نرم افزارهای ریکاوری قابل بازیابی و دسترسی خواهند بود. اما ما به دنبال روش هایی هستیم که با استفاده از آن ها دیگر اطلاعات حذف شده قابل بازیابی نباشند.

روش های حذف اطلاعات گوشی بدون بازگشت:

استفاده از File Manager برای حذف اطلاعات گوشی بدون بازگشت

اولین روش استفاده از File manager می باشد که در ادامه به توضیح کامل درباره این روش می پردازیم:

حذف اطلاعات گوشی بدون بازگشت
حذف اطلاعات گوشی بدون بازگشت

قبل از توضیح درباره این موضوع بهتر است یک نکته را متذکر شویم :

باید توجه داشت که بدترین راه حذف کردن اطلاعات پاک کردن آن ها از داخل برنامه می باشد چرا که با این کار داده ها به جای حذف دائمی به سطل زباله منتقل می شوند.

برای درک بهتر این موضوع یک مثال می زنیم فرض کنید شما برنامه ای به نام Google Photos را دارید این برنامه تصاویر و ویدیوهای ذخیره شده را به مدت 60 روز ذخیره می کند و تنها را حذف کردن آن ها این است که شما سطل زباله گوشی را به صورت دستی خالی کنید.

در صورتی که شما بخواهید از گزینه ی Delete from device نیز استفاده کنید باید بگوییم که تمامی این اطلاعات بر روی حساب گوگل شما باقی می مانند و باز هم به صورت کامل حذف نمی شوند.

اما برای حذف دائمی اطلاعات باید چه کاری را انجام دهیم؟ برای این که توانید اطلاعات را به صورت دائمی و همیشه از روی دستگاه خود حذف کنید باید از File manager استفاده کنید.

در ادامه به آموزش استفاده از File Manager برای حذف اطلاعات گوشی بدن بازگشت می پردازیم:

در مرحله اول فایل هایی را که قصد حذف کردن آن ها را دارید از File Manager انتخاب کنید.

حالا نوبت آن رسیده است که بر روی سطل زباله یا علامت سه نقطه زده و گزینه Delete را انتخاب کنید.

در این مرحله باید تایید کنید که این عملیات حذف قابل لغو شدن نیست و دوباره روی گزینه Delete بزنید.

به این روشی که گفته شد می توانید اطلاعات گوشی موبایل اندرویدی خود را حذف کرده و برای همیشه خیالتان از بدون بازگشت بودن آن ها آسوده باشد.

با استفاده از کامپیوتر فایل های خود را از روی گوشی حذف کنید.

حذف اطلاعات گوشی بدون بازگشت
حذف اطلاعات گوشی با کامپیوتر

یکی دیگر از مواردی که شما می توانید با استفاده از آن برای همیشه اطلاعات گوشی خود را حذف کنید که دیگر قابل بازگشت نباشند استفاده از کامپیوتر می باشد.

شما می توانید که گوشی خود را با استفاده از کابل به کامپیوتر متصل کنید و اجازه دسترسی کامپیوتر به اطلاعات گوشی را از طریق تلفن همراه خود صادر کنید بعد از آن شروع به اقدام حذف اطلاعات با استفاده از کامپیوتر کنید.

برای این کار مراحلی را که در ادامه گفته می شود انجام دهید:

ابتدا گوشی خود را با استفاده از کابل به کامپیوتر خود متصل کنید.

در بخش آموزش های موبایل بخوانید:

آموزش نصب رام بر روی گوشی های اندوریدی

راهنمای انتخاب رام مناسب برای گوشی

حل مشکل نشناختن گوشی توسط کامپیوتر

دلایلی که باعث هنگ کردن گوشی می شوند

قفل گوشی خود را بازکرده و پنل بالای گوشی را به پایین کشیده و اجازه دسترسی به اطلاعات را برای کامپیوتر صادر کنید. در بعضی از گوشی ها با باز کردن قفل صفحه نمایش اجازه دسترسی برای کامپیوتر صادر می شود.

وارد This Pc کامپیوتر خود شوید و درایو موبایلی که با اتصال کابل به کامپیوترتان در این بخش اضافه شده است را باز کنید.

حالا می توانید که وارد پوشه های مختلف گوشی خود شوید و فایل هایی را که می خواهید حذف کنید را انتخاب کرده و آن ها را حذف کنید.

با استفاده از این روش می توانید اطلاعات گوشی خود را بدون بازگشت حذف کنید.

برای حذف اطلاعات گوشی بدون بازگشت از ریست فکتوری استفاده کنید.

ریست فکتوری

یکی دیگر از راه هایی که می توانید با استفاده از آن اطلاعات گوشی خود را برای همیشه حذف کنید ریست فکتوری کردن گوشی می باشد.

با استفاده از ریست فکتوری کردن گوشی یا بازگشت به تنظیمات کارخانه تمامی داده های تلفن همراه شما حذف شده و گوشی دقیقا مثل زمانی می شود که آن را تازه خریداری کنید.

برای این که گوشی خود را ریست فکتوری کنید می توانید مراحل زیر را دنبال کنید :

وارد بخش تنظیمات گوشی خود شده و از بخش Security گزینه Advanced را انتخاب کنید.

حالا باید بر روی گزینه ی Encryption & credentials ضربه بزنید اگر که این گزینه قبلا فعال نشده باشد بر روی گزینه Encrypt Phone ضربه بزنید.

حالا نوبت آن رسیده است که وارد تنظیات گوشی شده و در بخش System گزینه ی Advanced را انتخاب کنید. حالا باید Reset Option را انتخاب کنید.

حالا باید Erase all data را انتخاب کرده و روی Delete All data را کلیک کنید.

در این مرحله شما باید کد امنیتی گوشی خود را وارد کرده و در نهایت بر روی گزینه ی Delete All Data ضربه بزنید.

با انجام مراحلی که گفته شد گوشی شما ریست فکتوری می شود و تمامی اطلاعات روی گوشی حذف می شوند.

با استفاده از Data Eraser اطلاعات گوشی را بدون بازگشت حذف کنید

حذف اطلاعات گوشی بدون بازگشت
Data Eraser

با انجام مراحل آنچه که در این بخش گفته می شود شما می توانید کاری کنید که اطلاعات شما برای همیشه غیر قابل بازگشت باشد.

بر روی Free Space در صفحه اصلی بزنید و دقت داشته باشید که اشتباها بر روی گزینه Complete Erase را انتخاب نکرده باشید.

حالا باید بر روی گزینه ی Internal Storage ضربه بزنید دقت داشته باشید که این برنامه میزان فضای خالی را برای حذف کردن محاسبه می کند.

حالا نوبت به آن رسیده که گزینه Continue را زده و یک الگوریتم انتخاب کنید.

NATO Standard که هفت و BSU TL-0342 که هشت مرحله را انجام می دهند از دقیق ترین موارد در این زمینه هستند. دقت داشته باشید که این دو مورد به زمان زیادی برای انجام کار نیاز دارند.

در این مرحله نوبت به آن رسیده که شما تایید کنید که می خواهید ادامه دهید و Data Eraser تمام فضاهای خالی دستگاه تلفن همراه شما را حذف می کند تا اطلاعاتی را که شما حذف کرده اید قابل بازیابی نباشند.

یک نکته مهم دیگر در این زمینه که باید به آن دقت داشته باشید در زمانی که گوشی شما در حال حذف فضای خالی می باشد بسیار کند می شود و کار کردن با آن خیلی سخت می شود.

همچنین می توانید در بخش بالای صفحه تلفن همراه خود و ضربه زدن بر روی Cancel از ادامه دادن این مرحله جلوگیری کنید.

دقت داشته باشید که برای استفاده از این برنامه برای حذف کردن بالای 100 مگابایت نیاز به خریدن اشتراک داشته و باید مبلغی را بپردازید.

حذف فایل های گوشی از کارت حافظه

حذف اطلاعات گوشی بدون بازگشت
حذف از روی کارت حافظه

اگر اطلاعاتی را که شما قصد حذف آن ها را دارید بر روی کارت حافظه شما می باشد می توانید با استفاده از دو روش زیر آن ها را حذف کنید.

روش اول اتصال کارت حافظه با گوشی یا به صورت جدا گانه به کامپیوتر می باشد و شما با استفاده از کامپیوتر مشابه موردی که در این مقاله توضیح داده شد اقدام به حذف اطلاعات کنید.

روش دوم نیز باید شما وارد تنظیمات گوشی شده و گزینه Storage و سپس SD card را انتخاب کنید.

حالا باید فایل مورد نظر خود را پیدا کرده و آن را حذف کنید باید دقت داشته باشید که این کار شما فایل ها را غیر قابل بازیابی نمی کند و شما باید کارت حافظه را فرمت کنید. با انجام این کار تمام کارت حافظه شما خالی می شود.

پس ابتدا فایل هایی را که نیاز دارید به حافظه گوشی خود منتقل کنید و سپس کارت حافظه را فرمت کنید برای فرمت کردن کارت حافظه گوشی نیز باید بر روی سه نقطه بالا صفحه زده و گزینه ی Storage Settings را انتخاب کنید.

حالا باید بر روی Format زده و گزینه ی Format SD card یا Erase & Format را انتخاب کنید تا کارت حافظه تلفن همراه شما کاملا پاک شود.

سخن آخر

آنچه در این مقاله گفته شد آموزش حذف اطلاعات گوشی بدون بازگشت بود شما می توانید با انجام یکی از مراحل بالا اطلاعات گوشی خود را حذف کرده به نحوی که قابل بازیابی نباشند.

پیشنهاد مستر کامپیوتر به شما کاربران عزیز استفاده از روش ریست فکتوری می باشد.

شما کاربران عزیز چه راهی را پیشنهاد می کنید؟

mester-computer وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *