منوی دسته بندی

گوگل شیت چیست؟

گوگل شیت چیست و چگونه باید از آن استفاده کنیم؟

تا به حال اسم گوگل شیت را شنیده اید؟ آیا با این ابزار گوگل آشنایی دارید؟ می دانید گوگل شیت چیست؟ ما در این مقاله آموزشی قصد داریم به بررسی گوگل شیت و نحوه کار با آن بپردازیم. پیشنهاد می کنیم که خواندن این مقاله آموزشی را از دست ندهید.

گوگل شیت
گوگل شیت

گوگل شیت چیست؟

یکی دیگر از ابزارهای قدرتمندی که گوگل در اختیار کاربران قرار داده است گوگل شیت نام دارد. گوگل این قابلیت ویژه را به صورت رایگان و در فضای ابری در اختیار کاربران قرار داده است.

این قابلیت گوگل همانند نرم افزار اکسل عمل می کند و همانند یک نرم افزار آنلاین برای گوشی های موبایل عمل می کند و شما می توانید ثبت کارهای روزانه خودتان را با این ابزار قدرتمند انجام دهید.

چرا باید از گوگل شیت استفاده کنیم؟

از مهمترین عوامل استفاده از گوگل شیت رایگان بودن و پرکاربرد بودن این ابزار قدرتمند است و همچنین چون به فضای ابری دسترسی دارد برای سهولت در ثبت اطلاعات بهترین انتخاب می باشد.

فرض کنید که شما می خواهید بر روی یک فایل اکسل به صورت تیمی و گروهی کار کنید. در صورتی که بخواهید خیلی سریع تمام افراد تیم به فایل شما دسترسی داشته باشند و بر روی آن کار کنند بهترین راه استفاده از گوگل شیت است. چرا که این ابزار آنلاین بوده و تمامی افراد می توانند به صورت آنلاین روی آن کار کنند.

ویژگی های اصلی گوگل شیت

از مهمترین ویژگی های گوگل شیت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- شما می توانید بعد از ثبت اطلاعات و ویرایش فایل ها آن ها را به راحتی به اشتراک بگذارید و ارسال کنید.

2- شما می توانید اسناد کاری را در حالت های مختلف از جمله : ورد ، پی دی اف ، پاورپوینت ، اسکل ، پی ان جی در گوگل شیت وارد کنید.

در بخش آموزش ها رایگان بخوانید:

روش های تبدیل پی دی اف به ورد

آموزش نوشتن کسر در ورد

رفع خطای File System Error

حل مشکل کار نکردن دکمه پاور لپ تاپ

3- شما می توانید داده ها را به صورت جدول ، آمار ، و نمودار ها طراحی کنید.

4- ویژگی مهم و قابل توجه گوگل شیت امنیت بالای آن می باشد.

5- علاوه بر ویرایش آنلاین فایل ها می توانید فایل ها را به صورت آفلاین هم ویرایش کنید.

تفاوت گوگل شیت با اکسل

اصلی ترین تفاوت بین گوگل شیت و اکسل را می توان در دو نکته دانست : 1- نرم افزار اکسل می تواند بر روی سیستم عامل های مختلف نصب شود اما هیچ امکانی وجود ندارد که شما بتوانید به صورت آنلاین به صورت تیمی به فایل دسترسی داشته باشید. پس در نتیجه گوگل شیت می تواند امکان بررسی آنلاین فایل را به کاربران بدهد در صورتی که اکسل چنین نیست.

2- تفاوت دوم در فضای ذخیره سازی اکسل و گوگل شیت می باشد. اکسل در این زمینه بهتر و پیشرفته تر عمل کرده است. اکسل فضای بیشتری برای ذخیره سازی و صفحات گسترده پیچیده دارد.

چگونه می توانیم از گوگل شیت استفاده کنیم؟

برای استفاده از گوگل شیت کار سختی در پیش رو ندارید کافیست که عبارت Google Sheet را در گوگل وارد کنید و بر روی اولین نتیجه کلیک کنید. تا وارد صفحه گوگل شیت شوید.

دقت داشته باشید که برای استفاده از این ابزار باید حتما یک جیمیل داشته باشید و با جیمیل خود وارد شوید.

گوگل شیت
گوگل شیت

سخن پایانی

در این مقاله آموزشی شما با گوگل شیت آشنا شدید و تفاوت آن را با نرم افزار اکسل متوجه شدید امیدواریم که این مقاله آموزشی برای شما مفید بوده باشد لطفا نظرات خود را در این زمینه با ما در میان بگذارید.

mester-computer وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *