منوی دسته بندی

سیستم تایید سن در اینستاگرام فعال می شود – اخبار تکنولوژی روز

اینستاگرام سیستم تایید سن را از طریق ویدیوی سلفی در بریتانیا و اتحادیه اروپا فعال می کند.

سیستم تایید سن اینستاگرام
اینستاگرام

اینستاگرام در همین هفته سیستم تایید سن را از طریق ویدیوی سلفی برای بریتانیا فعال می کند.

پلتفرم اینستاگرام در همین هفته سیستم تایید سن را از طریق ارسال ویدیوی سلفی را بریتانیا فعال می کند این سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی است و با فعال کردن آن کاربران زیر 18 سال نمی توانند سن خود را به صورت غیر واقعی ثبت کنند.

سیستم تایید سن از کجا شروع شد؟

تقریبا 6 ماه پیش اینستاگرام اعلام کرد که توسط همکاری با شرکت Yoti سیستمی را تحت عنوان سیستم تایید سن نوجوان آزمایش می کند که این قابلیت باعث می شود افراد زیر 18 سال نتوانند سن خود را اشتباه وارد کنند و از این اپلیکیشن استفاده کنند.

در این سیستم کاربران لازم است که برای ورود به حساب کاربری خود یک ویدیو از خود به اشتراک بگذارند. بعد از اشتراک گذاری ویدیو ایسنتاگرام از طریق سیستمی که مبتنی بر هوش مصنوعی است چهره شخص را اسکن می کند و تاریخ تولد کاربران را با تصویر تطبیق می دهد.

در این حالت کاربرانی که سن آنها از 18 سال پایین تر است اجازه ایجاد حساب کاربری نخواهند داشت.

درحال حاضر بعد از گذشت شش ما از این خبر اینستاگرام در حال تلاش برای اجرای سیستم تایید سن در بریتانیا و اتحادیه اروپا می باشد.

سیستم تایید سن در اینستاگرام
سیستم تایید سن در اینستاگرام

سیستم تایید سن چگونه کار می کند؟

اکنون به بررسی نحوه ی کارکرد این سیستم می پردازیم. همان طور که اشاره کردیم اینستاگرام با همکاری شرکت Yoti دست به طراحی همچین سیستمی زده است. اما کارکرد این سیستم به چه صورتی است؟

شرکت Yoti با سیستمی که مبتنی بر هوش مصنوعی است ویدیوهایی سلفی برای تشخیص سن که توسط کاربران در اپلیکیشن اینستاگرام منتشر می شوند را دریافت می کند و شروع به تجزیه و تحلیل این ویدیوها می کند.

با توجه به تجزیه و تحلیلی که بدست می آورد سن کاربران را تخمین می زند. و در نهایت مجوز یا عدم اجازه دسترسی به این برنامه را برای کاربران ارسال خواهد کرد.

در خبرهای تکنولوژی بخوانید

پیام رسان سیگنال به قابلیت استوری مجهز شد

افزایش زمان استوری در اینستاگرام

کارت گرافیک Nvidia RTX 3070 ti معرفی شد

شارژ موبایل با لباس

برخی از کاربران که سن پایین تری از 18 سال دارد در حال حاضر با وارد کردن سنی اشتباه می توانند از این برنامه استفاده کنند. اما با این سیستم باید یک ویدیوی سلفی را ازخود گرفته و ارسال نمایند.

این سیستم با توجه به قابلیت اسکن چهره و تجزیه و تحلیلی که بر روی ویدیو انجام می دهد به کمک هوش مصنوعی می تواند افراد زیر 18 سال را شناسایی کرده و اجازه دسترسی به آنها را ندهد.

نکته قابل توجه این که کاربران بجز ارسال ویدیوی سلفی از راه هایی مثل ارسال تصویر از گواهینامه یا کارت ملی و یا کارت های شناسایی مورد تایید اینستاگرام می توانند سن خود را برای این اپلیکیشن ارسال کنند و اجازه ورود به این برنامه را دریافت کنند.

هدف از اجرای سیستم تایید سن این است که کاربران با سن کمتر از 18 سال از محتواهایی که مناسب سن آنها نیست دور باشند. اینستاگرام قصد دارد که این قابلیت را به زودی برای تمامی نقاط جغرافیایی فعال کند.

mester-computer وب‌سایت

‫4 نظر

  • خانم حسینی گفت:

    به نظرم خیلی مفیده اگه اجرا شه عالی میشه

  • مجد گفت:

    کاش اجرایی شه

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *