منوی دسته بندی

شیائومی ردمی نوت 9 پرو – Redmi note 9 pro

معرفی گوشی Redmi Note 9 Pro M2003J6B2G

از سری معرفی گوشی های برند شیائومی در این مقاله به معرفی گوشی شیائومی ردمی نوت 9 پرو می پردازیم . خواندن این مقاله را از دست ندهید تا با این گوشی بیشتر آشنا شوید.

معرفی گوشی شیائومی ردمی نوت 9 پرو
گوشی شیائومی ردمی نوت 9 پرو

در آوریل سال 2020 شیائومی نسل 9 از گوشی های Redmi note خود را معرفی و روانه بازار کرده است. این سری از گوشی شیائومی یعنی نوت 9 پرو از صفحه نمایش بزرگ و باتری قدرتمند همراه با سخت افزار قوی برای اجرای بازی همراه است.

در ادامه به بررسی قسمت های مختلف این گوشی می پردازیم.

طراحی گوشی شیائومی ردمی نوت 9 پرو

گوشی شیائومی ردمی نوت 9 پرو با توجه به امکانات و قابلیت هایی که دارد می تواند در رده متوسط گوشی ها قرار بگیرد اما با توجه به قیمت مناسب این گوشی طرفداران خاص خود را در بین گوشی های رده های متوسط دارد.

گوشی Redmi Note 9 pro دارای ظاهری صیقلی از جنس شیشه است پشت گوشی نیز کاملا شیشه ای و حالت آینه ای است. فریم این گوشی از جنس پلاستیک مات است. و دارای یک لایه ی محافظ می باشد که از ورود آلودگی به گوشی جلوگیری می کند.

از نظر استحکام ردمی نوت 9 فراتر از تصور عمل کرده است و استحکام خوبی دارد.اما از طرفی سیستم ضد آبی که به صورت واقعی از ورود آب به گوشی جلوگیری کند بر روی این گوشی نیست.

اما از طرفی دیگر یک نوع پوشش ضد آب داخلی در گوشی Redmi Note 9 pro به کار رفته است.در قسمت جلویی گوشی یک پنل IPS به اندازه 6.6 اینچ با رزولوشن 1080 پیکسل استفاده شده است.

نرخ رفرش استاندارد 60 هرتز دارد و برای محافظت از ال سی دی گوریا گلس 5 استفاده شده است. در قسمت جلوی گوشی و بالای ال سی دی یک شکاف دایره ای وجود دارد که مکان قرار گیری دوربین سلفی می باشد.

صفحه نمایش این گوشی خیلی خوب عمل کرده است و مورد رضایت کاربران قرار گرفته است. روشنایی صفحه نمایش خیلی خوبی دارد و به صورت دستی می توانید آن را تا 460 نیت بالا ببرید. در حالی که در صورتی که نور در مکانی زیاد باشد به صورت اتوماتیک تا 610 نیت بالا می رود.

گوشی شیائومی ردمی نوت 9 پرو
گوشی ردمی نوت 9

از نظر کیفیت صدا در این گوشی باید گفت که شیائومی در پشت این گوشی یک بلندگو تکی پخش صدا قرار داده است. در حالت بلندی صدا این گوشه متوسط می باشد اما از نظر بیس ضعیف است و عملکرد جالبی ندارد.

سخت افزار گوشی شیائومی ردمی نوت 9 پرو

همانطور که اشاره شد یک باتری قوی 5020 میلی آمپری همراه با نمایشگر 6.6 اینچی از نوع LCD و حافظه داخلی که 128 گیگابایت ظرفیت دارد و تراشه اسنپ دراگون 720G سخت افزار این گوشی را در کنار هم تشکیل می دهند.

حسگر اثرانگشت Redmi Note 9 Pro در بغل گوشی تعبیه شده است و از قابلیت های مهم دیگر می توان به فرستنده امواج مادون قرمز ، جک هدفون ، پورت USB-C و محافظ گوریا گلس در پشت و جلوی گوشی اشاره کرد.

از نظر دوربین هم باید بگوییم که دارای یک دوربین 16 مگاپیکسلی برای عکس سلفی و دوربین اصلی چهار گانه است در پشت این گوشی دوربین اصلی 64 مگاپیکسل است و دوربین اولتراواید 8 مگاپیکسلی همچنین ماکرو 5 مگاپیکسلی همراه با سنسور تشخیص عمق از دیگر موارد استفاده شده در این گوشی می باشد.

گوشی شیائومی ردمی نوت 9 پرو
ردمی 9 پرو

بررسی گوشی Redmi Note 9 Pro M2003J6B2G

گوشی شیائومی ردمی نوت 9 پرو دارای ابعاد 8.8*76.7*165.8 می باشد وزن 209 گرمی دارد و از فناوری IPS برای صفحه نمایش استفاده می کند.

صفحه نمایش استفاده شده در ردمی نوت 9 پرو 6.0 اینچ است و از نانو سیمکارت به اندازه 8.8*12.3 میلی متری پشتیبانی می کند.

قاب جلو و پشت گوشی از جنس شیشه و محافظ گوریاگلس 5 ساخته شده است. فریم ساخته شده گوشی از جنس پلاستیک می باشد.

در بخش معرفی گوشی ببینید:

معرفی گوشی سامسونگ A72

گوشی آیفون 14 پرومکس

گوشی شیائومی ردمی 10 پرایم 2022

گوشی سامسونگ گلکسی نوت 8

از ویژگی های مهم گوشی شیائومی ردمی نوت 9 پرو می توان به قابلیت فبلت ، مناسب بودن برای عکاسی و مناسب بودن برای گرفتن عکس سلفی با توجه به دوربین های استفاده شده در این سری از گوشی شیائومی اشاره کرد.

رزولوشن 2400*1080 پیکسلی همراه با تراکم پیکسلی 395 پیکسل بر اینچ از دیگر قابلیت های این گوشی رده متوسط به شمار می آید.

Redmi Note 9 pro از دو سیمکارت پشتیبانی می کند و نسبت صفحه نمایش آن به بدنه 84.5 می باشد. تراشه به کار برده شده در سخت افزار گوشی Qualcomm SM125 Snapdragon 720G (8nm) chipset می باشد.

پردازنده ی گرافیکی که در گوشی نوت 9 پرو شیائومی استفاده شده است یک پردازنده 64 بیتی با مشخصه Doual-Core Kryo 465 Gold + Hexa-Core kryo 465 silver Cpu است. فرکانس پردازنده مرکزی 1.8و2.3 گیگاهرتز می باشد.

شبکه های ارتباطی که توسط گوشی پشتیبانی می شوند عبارتند از : 2G, 3G, 4G

گوشی شیائومی ردمی نوت 9 پرو
Redmi Note 9 Pro

پردازنده ی گرافیکی Adreno 618 GPU در این گوشی بکار برده شده است. حافظه داخلی 128 گیگابایتی و رم 6 گیگابایتی دارد و از حافظه جانبی از نوع Micro Sd پشتیبانی می کند.

از قابلیت های دوربین این گوشی نیز می توان به دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی و 4 دوربین که در پشت گوشی تعبیه شده است اشاره کرد که شامل دوربین اصلی با 64 مگاپیکسل و یک دوربین 8 مگاپیکسلی همراه با دوربینی 5 مگاپیکسلی و سنسور تشخیص عمق است.

سیستم عامل گوشی اندروید است و از نسخه ی Android 10 استفاده شده است. قابلیت های نرم افزاری این گوشی نیز عبارتند از : برنامه ویرایش عکس ، ایمیل ، MMS ، سرویس های گوگل ، نمایش اسناد مایکروسافت ، قابلیت استفاده از شبکه های اجتماعی ، نمایش فایل های پی دی اف و مرورگر HTML5.

حسگرهای گوشی شیائومی ردمی نوت 9 پرو عبارتند از : حسگر اثر انگشت ، ژیروسکوب ، شتاب سنج ، قطب نما ، مجاورت.

Redmi Note 9 Pro دارای یک باتری قوی می باشد که این باتری از نوع لیتیوم-پلیمر با ظرفیت 5020 میلی آمپر ساعت قابل شارژ سریع باتری با توان 30 وات است.

و میزان شارژ مکالمه در این گوشی 33 محاسبه شده است.

نتیجه گیری

با توجه به اطلاعاتی که در این مقاله گفته شد. باید گفت گوشی شیائومی ردمی نوت 9 پرو یک گوشی در حد متوسط به حساب می آید و از نقاط قوت این گوشی دوربین های با کیفیت و باتری خیلی قوی و همچنین عملکرد قابل قبول صفحه نمایش است.

در کل با توجه به قیمت مناسبی که نسبت به سایر گوشی ها در بازار دارد می توان آن را در گوشی های میان رده برند شیائومی یک گوشی مناسب برای خرید دانست.

mester-computer وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *