منوی دسته بندی

بررسی مشخصات گوشی iPhone 13 CH

معرفی گوشی iPhone 13 CH از شرکت اپل

بررسی مشخصات گوشی iPhone 13 CH – اگر از جمله کسانی هستید که به دنبال گوشی های شرکت اپل هستید و طرفدار iPhone پیشنهاد میکینم در بررسی این گوشی ما را همراهی کنید.

بررسی مشخصات گوشی iPhone 13 CH
بررسی مشخصات گوشی iPhone 13 CH

بررسی مشخصات گوشی iPhone 13 CH

یکی از بهترین برند های دنیا اپل می باشد که طرفداران زیادی را در بین کاربران به خود اختصاص داده است در این مقاله ی معرفی موبایل گوشی iPhone 13 CH را مورد بررسی قرار داده ایم.

همان طور که تا به حال حتما شنیده اید اپل خانواده ی iPhone 13 را در قالب گوشی های آیفون 13 پروکس ، آیفون 13 پرو ، آیفون 13 مینی و آیفون 13 معرفی کرده است.

در بین این چهار مدل گوشی آیفون 13 مدل های آیفون 13 پروکس و آیفون 13 پرو جزو پرچمداران این برند به شمار می آیند و مدل های آیفون 13 و آیفون 13 مینی نسب به آن ها در بازار قیمت مناسب تری دارند.

تا کاربرانی که قصد خرید آیفون را دارند اما نمی توانند در حد بالایی هزینه کنند هم بتوانند تجربه ی کار با آیفون را داشته باشند.

اما بپردازیم به معرفی بخش های مختلف گوشی آیفون 13

طراحی

با توجه به جذابیت طراحی های گوشی های اپل و نظر مثبت کاربران در این زمینه اپل نیز تمایلی به تغییر زیاد طراحی گوشی های خود نداشته است و این برند گوشی را نیز مشابه با گوشی های قدیمی تر خود طراحی کرده است.

اگر به نمای رو به رویی گوشی دقت کرده باشید و آن را مشاهده می کنید می بینید که ناچ و بریدگی در این ناحیه قرار دارد که این دفعه نسبت به سری های قبلی عرض کمتری را برای آن در نظر گرفته اند.

در قاب پشتی گوشی نیز دو سنسور دوربین قرار داده شده است که در سری آیفون 13 این دوربین ها به حالت ضربدری قرار گرفته اند در صورتی که در آیفون 12 به صورت ستونی و در پایین هم این سنسور ها قرار گرفته بودند.

یک فلاش ال ای دی نیز در بریدگی مربع شکل پشت گوشی قرار داده شده است.

برای ساختار دور گوشی اپل از آلومینویم استفاده کرده است. وزن گوشی آیفون 13 – 174 گرم می باشد که نسبت به گوشی های آیفون 13 پرو و پرومکس سبک تر می باشد و وزن کمتری دارد.

که این امر باعث می شود تا کاربر در استفاده ی طولانی مدت از گوشی احساس خستگی نکند و بتواند از گوشی خود راحت تر استفاده کند.

نکته مهم و قابل توجه که یک امتیاز مثبت برای این گوشی یعنی آیفون 13 به حساب می آید قابلیت مقاومت گوشی در برابر آب است که در عمق 6 متری آب و به مدت 30 دقیقه می تواند مقاومت داشته باشد که یک امتیاز خیلی خوب برای انتخاب این گوشی توسط کاربران به شمار می رود.

بررسی مشخصات گوشی iPhone CH
بررسی مشخصات گوشی iPhone 13 CH

صفحه نمایش گوشی آیفون 13

نوبت به معرفی و بررسی صفحه نمایش گوشی آیفون 13 می رسد شرکت اپل برای این برند خود صفحه نمایشی شبیه سری قبلی این گوشی یعنی آیفون 12 بکار برده است.

یک صفحه نمایش 6.1 اینچی و با رزولوشن 1170*2532 پیسکل از نوع اولد با فناوری Super Retina XDR برای این گوشی در نظر گرفته شده است.

صفحه نمایش این گوشی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار می باشد چرا که تراکم پیکسلی 460ppi در هر اینچ دارد.

یک محافظ برای صفحه نمایش گوشی در نظر گرفته شده است که در برابر افتادن و ضربات از صفحه نمایش محافظت می کند این محافظ از نوع Scratch-resistant ceramic glass می باشد.

بررسی مشخصات گوشی iPhone 13 CH
بررسی مشخصات گوشی iPhone 13 CH

صفحه نمایش گوشی های آیفون 13 پرو و 13 پرومکس دارای بالاترین نرخ بروزرسانی با 120 هرتز هستند. در صورتی که گوشی های آیفون 13 و 13 مینی دارای نرخ بروزرسانی 60 هرتز می باشند.

صفحه نمایش گوشی آیفون 13 دارای بالاترین و حداکثر میزان روشنایی 1200 نیت می باشد. که این قابلیت باعث می شود در شرای مختلف نوری حتی در تابش مستقیم نور خورشید نیز شما مشکلی برای کار کردن با گوشی را نداشته باشید.

دوربین گوشی آیفون 13

همان طور که گفته شد در قاب پشتی گوشی دو سنسور دوربین قرار داده شده است که یک سنسور با رزولوشن 12 مگاپیکسل و گشودگی دریچه دیافراگم f/1.6 و فاصله ی کانونی 26 میلی متر از نوع عریض می باشد. سنسور دیگر گوشی از نوع فوق عریض می باشد که رزولوشن 12 مگاپیکسل دارد و گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4 می باشد همچنین زاویه ی دید 120 درجه و فاصله کانونی 13 میلی متر تشکیل دوربین های گوشی می دهند.

برای دوربین سلفی گوشی نیز یک سنسور با رزولوشن 12 مگاپیکسلی از نوع عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2 در نظر گرفته شده است که توانایی ضبط ویدیو با کیفیت 4k و نرخ 60 فریم در ثانیه را هم دارد.

بررسی مشخصات گوشی iPhone 13 CH
بررسی مشخصات گوشی iPhone 13 CH

سخت افزار گوشی آیفون 13

در بخش سخت افزار این گوشی نیز می توانیم به تجهیزات قدرتمندی که اپل برای این گوشی در نظر گرفته است اشاره کنیم.

از جمله این تجهیزات استفاده از یک پردازنده ی قدرمتند به نام بایونیک A15 اشاره کرد این پردازنده در گوشی های آیفون 13 و آیفون 13 پرومکس نیز استفاده شده است.

این پردازنده 5 نانومتری و شش هسته ای است که 2 هسته ی قدرتمند و 4 هسته با کارایی معمولی و صرفه انرژی کمتر تشکیل 6 هسته این پردازنده را می دهند.

در بخش معرفی گوشی ها بخوانید:

گوشی سامسونگ S20

گوشی شیائومی پوکو X4 پرو

بررسی سامسونگ S 22 ULTRA

سامسونگ A33

برای پرازنده گرافیکی یک پردازنده 4 هسته ای در نظر گرفته شده است که با توجه به این پردازنده هیچ بازی وجود نخواهد داشت که اپل آیفون 13 نتواند آن را به راحتی اجرا کند.

گوشی آیفون 13 با سه مدل حافظه های داخلی 128 گیگابایت و 256 گیگابایتی و همچنین 512 گیگابایتی در بازار و برای استفاده کاربران موجود می باشد.

از نظر باتری استفاده شده در این گوشی نیز اپل یک باتری قوی را در نظر گرفته است که توانایی عمر مفید تری نسبت به گوشی آیفون 12 نسبت به هر بار شارژ 100 درصدی دارد.

مواردی که گفته شد از مشخصات کلی گوشی آیفون 13 از برند اپل می باشد. نظر شما کاربران عزیز در مورد این گوشی چیست؟

شما طرفدار اپل و ios هستید یا طرفدار گوشی های اندرویدی؟ چرا؟

mester-computer وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *