منوی دسته بندی

آموزش حذف دائمی اطلاعات و جلوگیری از ریکاوری آن ها

آموزش حذف اطلاعات از روی کامپیوتر و جلوگیری از ریکاوری آن ها

آیا می شود داده های ذخیره شده روی کامپیوتر را کاری کرد که قابل بازیابی نباشند؟ در این مقاله به آموزش حذف دائمی اطلاعات و جلوگیری از ریکاوری آن ها پرداخته ایم پس اگر به دنبال این موضوع بودید این مقاله را حتما مطالعه کنید.

آموزش حذف دائمی اطلاعات و جلوگیری از ریکاوری آن ها
آموزش حذف دائمی اطلاعات و جلوگیری از ریکاوری آن ها

ریکاوری چیست؟

شما زمانی که اطلاعاتی را بر روی هارد دیسک خود در کامپیوتر ذخیره می کنید تا زمانی که آنها را حذف نکرده باشید برای شما قابل دسترسی خواهد بود اما در صورتی که این داده ها پاک شوند و شما نیاز به آنها داشته باشید چاره‌ای جز ریکاوری یا بازیابی کردن اطلاعات خود ندارید.

تا اینجا با مفهوم ریکاوری کردن و بازیابی کردن اطلاعات آشنا شدید. اما سوال اینجاست که بازیابی داده ها چگونه انجام می شود؟

طبیعی است که در اولین گام برای ریکاوری کردن به سراغ نرم افزارهای مرتبطی که در این زمینه وجود دارد و می توانند اطلاعات شما را بازیابی کنند برویم. اما هر چه که تا به حال خوانده اید به بازیابی کردن داده ها و اطلاعات شما مربوط می شود.

در این آموزش از آکادمی مستر کامپیوتر برای شما عزیزان توضیح داده ایم که چگونه فایل ها و اطلاعاتی را که از کامپیوتر حذف می شوند کاری کنیم که دیگر قابل بازیابی نباشند.

آموزش حذف دائمی اطلاعات و جلوگیری از ریکاوری آنها

می دانیم که هرگاه اطلاعاتی را از روی سیستم پاک میکنیم وارد سطل زباله ویندوز می‌شوند که به راحتی قابل بازیابی است و یا اگر با کلیدهای ترکیبی به آنها را پاک کنیم وارد سطل زباله نمی شوند اما قابل بازیابی به راحتی هستند پس چاره چیست؟ چگونه باید اطلاعات را حذف دائمی کرد که قابل بازیابی هم نباشند؟

ضرورت این کار چیست در پاسخ به سوال ضرورت حذف اطلاعات به نحوی که قابل بازیابی نباشند باید گفت که اگر شما قصد فروش کامپیوتر و یا هارد دیسک خود را داشته باشید و شناختی هم از خرید آن نداشته باشید باید به گونه‌ای داده های سیستم خود را حذف کنید که توان بازیابی کردن آنها را کسی نداشته باشد.

در بخش آموزش های رایگان بخوانید:

بهترین و سریعترین نرم افزارهای کپی

آموزش اجرای نرم افزارها و بازی های اندرویدی بر روی کامپیوتر

آموزش تصویری غیرفعال کردن پورت های usb در ویندوز

آموزش تصویری تبدیل کردن عکس به متن

اما برویم به سراغ آموزش به طور کلی دو روش برای حذف اطلاعات وجود دارد در روش اول شما به صورت دستی این کار را انجام خواهید داد و در روش دوم شما باید هارد دیسک کامپیوتر خود را پاک کنید.

معمولاً از روش اول یا دستی زمانی استفاده می‌کنند که اطلاعات شخصی و مهمی روی هارد دیسک نباشد چرا که در این حالت سیستم عامل کامپیوتر شما دست نخورده باقی می ماند اما اگر روش دوم یعنی حذف هارد استفاده کنید همه اطلاعات شما حتی سیستم عامل هم از بین خواهند رفت.

فایل هایی که غیر قابل شدن هستند را چگونه پاک کنیم؟

همانطور که گفته شد زمانی که شما یک فایل را حذف می‌کنید وارد سطل زباله می‌شود که حتی اگر سطل زباله را خالی کنید باز هم به راحتی قابل بازیابی خواهند بود.

اما برای اینکه خیال شما از بازیابی نشدن اطلاعات راحت باشد باید از یک نرم افزار از بین برنده فایل های دیجیتال استفاده کنید.

شما می توانید برای از بین بردن دائمی داده های خود از نرم افزارهایی مانند File Eraser و shredder استفاده کنید.

آموزش حذف اطلاعات و جلوگیری از ریکاوری آن ها
آموزش حذف اطلاعات و جلوگیری از ریکاوری آن ها

برای حذف اطلاعات بدون قابلیت بازیابی شما می توانید از نرم افزارهای مختلفی برای این کار استفاده کنید اما اکثر این برنامه ها پولی بوده و شما باید هزینه ای را پرداخت کنید اما یک نرم افزار رایگان به اسم File Eraser و delete on click وجود دارد که شما می توانید برای حذف دائمی اطلاعات خود آن را دانلود کرده و بر روی سیستم خود نصب کنید.

برای دانلود نرم افزار File Eraser کلیک کنید.

به منویی که با کلیک راست بر روی فایل باز می‌شود یک گزینه اضافه شده است که شما می توانید اطلاعات را برای همیشه حذف کنید و دیگر قابل بازیابی نخواهند بود اگر بر روی فایل مورد نظر خود راست کلیک کنید و این گزینه را انتخاب کنید داده های مد نظر شما برای همیشه از بین می روند.

این مقاله چقدر برای شما مفید بوده است نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

mester-computer وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *