منوی دسته بندی

کامپیوتر All in one چیست؟ بررسی کامپیوتر بدون کیس

کامپیوتر آل این وان (All in one) چیست؟ بررسی مدل های مختلف

کامپیوتر All in one چیست؟ تا به حال اسم کامپیوتر های آل ای وان به گوشتان خورده است؟ می دانید کامپیوترهای All in one به چه معناست؟ در این مقاله ی آموزشی می خواهیم به بررسی کامپیوتر های آل این وان بپردازیم. پیشنهاد می کنیم که این مقاله آموزشی را از دست ندهید.

کامپیوترهای All in one چیست
کامپیوتر All in one چیست

کامپیوتر All in one تا به حال برایتان سوال پیش آمده که کامپیوتر All in one چیست؟ چه کاربردی دارد؟ چگونه کار می کند؟ انواع کامپیوتر های آل این وان چیست؟ برای رسیدن به پاسخ تمامی این سوالات و آشنایی با کامپیوتر All in one این مقاله را مطالعه کنید.

کامپیوتر All in one چیست؟

در ابتدا به تعریف این نوع کامپیوتر می پردازیم تا اول با آن آشنا شویم. اگر به معنی اسم این مدل کامپیوترها دقت کنید تقریبا جواب سوال خود را پیدا خواهید کرد. ( همه در یکی!).

این مدل کامپیوتر ، کامپیوترهایی رومیزی هستند که که کیس ندارند و دیگر در آن ها خبری از کیس نیست. شما در این کامپیوترها یک مانیتور بزرگ دارید که همه سخت افزار در آن قرار داده شده است به این ترتیب شما بر روی میز فقط یک مانیتور را خواهید داشت.

با استفاده از آل این وان دیگر شما از شر سیم کشی بین کیس و مانیتور و دیگر تجهیزات کامپیوتر خلاص می شوید و فقط می توانید با اتصال ماوس و کیبورد به کامپیوتر All in one شروع به کار با این سیستم کنید.

All in one

در کامپیوترهای آل این وان همه چیز در پشت مانیتور قرار گرفته است و شما دیگر کیس نخواهید داشت. شما ممکن است در نگاه اول فقط مانیتور و ماوس و کیبورد را ببیند اما لازم است بدانید که در پشت پرده ی همین ظاهر ساده و شیک چه قطعات سخت افزاری قدرتمندی وجود دارد.

شما ممکن است کامپیوتر All in one با سخت افزار قوی تری نسبت به کامپیوترهای معمولی پیدا کنید که قیمت ارزان تری را نیز نسبت به کامپیوترهای معمولی داشته باشد.

All in one می تواند با توجه به قابلیت ها و ویژگی هایی که دارد در آینده جایگزین کامپیوترهای معمولی شود. ممکن است عدم آگاهی عموم باعث درک درستی از این کامپیوترها نشده باشد اما باید گفت که این مدل کامپیوترها نیز به اندازه کامپیوترهای معمولی طرفداران خاص خود را دارند.

با توجه به قیمت مناسب آن ها نسبت به کامپیوتر های معمولی و لپ تاپ ها و سخت افزار خوبی که دارند می توانند گزینه ی خیلی مناسبی برای اداره ها و آموزشگاه ها و حتی کافی نت ها و جاهایی که نیاز به خرید کامپیوتر زیاد برای کار دارند باشند.

به عبارتی دیگر می توان کامپیوترهای All in one را می توان به نسل جدیدی از کامپیوترهای رومیزی دانست که نسبت به کامپیوترهای رومیزی معمولی فضای کمتری را اشغال می کنند.

ویژگی های کامپیوتر All in one

کامپیوترهای آل این وان معمولا دارای جدیدترین صفحه نمایش های ال سی دی و ال ای دی را دارند. صفحه نمایش های ظریف و باریکی که باعث اشغال شدن فضای کمتری می شود این مورد یکی از نکات مثبت این کامپیوترها می باشد.

در بعضی از مدل های کامپیوترهای All in one صفحه نمایش لمسی می باشد و شما می توانید بدون استفاده از ماوس و صفحه کلید نیز از آن استفاده کنید.

مدل های قدیمی تر این کامپیوترها صفحه نمایش ها دارای قطر بزرگتری می باشند که وزن سنگین تری نیز داشتند. اما در مدل های جدید کامپیوترهای آل این وان به دلیل کوچکتر شدن و پیشرفته تر شدن قطعات قطر و ابعاد کوچکتری را دارند.

بنابراین در مدل های جدید این نوع کامپیوترها ابعاد و قطر به اندازه ای مناسب شده است که شما فقط یک مانیتور را می بینید که روی میز قرار گرفته است.

کامپیوتر All in one چیست؟
کامپیوتر All in one چیست

کامپیوتر All in one یا کامپیوتر رو میزی (PC)

در این بخش به مقایسه کردن کامپیوترهای آل این وان با کامپیوترهای رومیزی معمولی می پردازیم.

همان طور که در ابتدای مقاله اشاره شد بارزترین تفاوت میان این دو مدل کامپیوتر عدم وجود کیس در کامپیوترهای All in one می باشد.

عدم وجود کیس در سیستم کامپیوتری آل این وان نشان دهنده ضعیفی و بی کیفیتی این مدل کامپیوتر قطعا نخواهد بود و نمی توانید بگویید که نسبت به کامپیوتر های رومیزی یا همان PC عملکرد پایین تری دارند.

می توان دلیل استفاده کاربران از کامپیوترهای آل این وان را راحتی در انتخاب و خرید و همچنین قیمت مناسب و ارزان تر آن ها و راحتی نگهداری و استفاده از آن ها به دلیل کمتر فضایی که اشغال می کنند دانست.

ما در سایت آکادمی مستر کامپیوتر در خصوص قطعات سخت افزاری کامپیوتر به صورت جداگانه توضیحات داده ایم و همه آن ها را معرفی کرده ایم شما می توانید برای راهنمایی خرید به مقالات زیر مراجعه کنید:

راهنمای خرید کامپیوتر خانگی

Ram کامپیوتر چیست؟

هارد دیسک کامپیوتر

کارت گرافیک در کامپیوتر

شما نیاز نیست که برای خریدن یک کامپیوتر آل این وان حتی اطلاعات زیادی را در خصوص سخت افزار کامپیوتر داشته باشید همین که به صورت جزئی آشنایی داشته باشید و بدانید که چه میزان را باید انتخاب کنید کافیست.

باید گفت تصوری که در مورد عملکرد این کامپیوترها دارید اشتباه است و مطمئن باشید که تقریبا اکثر کامپیوترهای All in one سخت افزار و تجهیزاتی مشابه با کامپیوترهای رومیزی یا همان PC دارند.

به عبارتی دیگر شما در قطعاتی مانند کارت گرافیک و رم و هارد دیسک و پردازنده تفاوتی زیادی را با دیگر مدل های کامپیوتر احساس نخواهید کرد.

از دیگر مزیت های و قابلیت های ویژه ی کامپیوترهای آل این وان می توان به نکات زیر اشاره کرد:

مصرف برق کمتر نسبت به کامپیوترهای رومیزی معمولی

دارا بودن مبدل هایی مثل کارت ریدرها

قابلیت اتصال به تلویزیون و دیگر دستگاه های جانبی

جا به جایی سریع

دوام سخت افزاری بیشتر

بین آل این وان و پی سی کدام را انتخاب کنیم؟

با توجه به مزیت هایی که گفته شد آل این وان نسبت به کامپیوترهای رومیزی یا همان PC بهتر است اما به دلیل سختی زیاد در امکان ناپذیر بودن تعویض نسبت به کامپیوترهای پی سی باید به این نکته بیشتر توجه داشت.

اگر شما جزو کاربرانی هستید که می خواهید به صورت مداوم قطعات کامپیوتر خود را ارتقا دهید پیشنهاد می کنیم که از کامپیوتر های رومیزی معمولی (PC) استفاده کنید.

اگر جزو آن دسته از کاربرانی هستید که قصد دارید برای مدت ها از یک سیستم کامپیوتر استفاده کنید و آن را به زودی تغییر ندهید بهتر است که آل این وان را انتخاب کنید.

آل این وان یا لپ تاپ کدام یک بهتر است؟

کامپیوترهای All in one معمولا با صفحه نمایش های بزرگی به اندازه تقریبی 25 اینچ در بازار وجود دارند در صورتی که اکثر لپ تاپ ها دارای صفحه نمایشی با حداکثر اندازه 16 اینچ می باشند. کامپیوترهای آل این وان به دلیل داشتن صفحه نمایش های با کیفیت قیمت بالایی را دارند.

کامپیوترهای آل این وان به دلیل داشتن وزن بالاتر نسبت به لپ تاپ ها به راحتی قابل حمل نیستند. همچنین با توجه به این که لپ تاپ ها دارای باتری هستند می توان برای ساعاتی از آن ها بدون نیاز به برق استفاده کرد در صورتی که کامپیوترهای آل این وان این امکان را ندارند.

اگر قصد ندارید که کامپیوتر را به عنوان همراه داشته باشید و آن را جا به جا کنید می توانید آل این وان را انتخاب کنید اما در صورتی که می خواهید از کامپیوتر در هر جایی که هستید همراه خود استفاده کنید بهتر است که از لپ تاپ استفاده کنید.

دلایلی که ما را تشویق به خریدن آل این وان می کند:

شما با خریدن این مدل کامپیوتر دیگر نیازی نیست که مانیتوری به صورت مجزا تهیه کنید.

به دلیل نداشتن قطعات همراه اضافی حمل آل این وان به راحتی انجام می شود.

کار با کامپیوتر آل این وان برای وبگردی و ایجاد اسناد آسان است.

فضای بسیار کمی را نسبت به کامپیوتر های رومیزی معمولی اشغال می کنند.

مصرف برق کمتری دارد

با داشتن اطلاعات کمی در خصوص کامپیوتر شما می توانید این کامپیوتر را راه اندازی کنید.

از شر کابل و سیم های زیاد برای همیشه خلاص می شوید.

ظاهر جذاب و زیبایی دارند.

معرفی چند مدل All in one

آل این وان اپل مدل iMac MXWV2 2020

کامپیوتر All in one چیست
کامپیوتر All in one چیست

یک کامپیوتر All in one جذاب و دوست داشتنی که دارای صفحه نمایش 27 اینچی می باشد و پردازنده ای نسل هفت دارد.

این کامپیوتر همه کاره جذاب دارای کارت گرافیک و حافظه رم 8 گیگابایت می باشد. همچنین حافظه داخلی این iMac 512 گیگابایت می باشد.

از قابلیت های دیگر این کامپیوتر آل این وان می توان به رزولوشن بالا، صفحه نمایش بزرگ ، و داشتن امکانات بالا را نام برد.

کامپیوتر آل این وان مدل ایسوس V222FBK-WA006M

کامپیوتر All in one چیست؟
کامپیوتر All in one چیست؟

این مدل از کامپیوترهای همه کاره علاوه بر طراحی ساخت زیبایی که دارند دارای سخت افزار قوی نیز می باشند. همان طور که می دانید برند ایسوس نیز یکی از برندهای خوب و محبوب در این زمینه می باشد.

این مدل دارای رم با ظرفیت 8 گیگابایت و کارت گرافیک 2 گیگابایتی و حافظه داخلی یک ترابایتی می باشد.

با توجه به مواردی که گفته شد اگر شما پردازنده نسل سوم اینتل را هم در نظر بگیرید می توانید از این مدل برای انجام کارهای سنگین حساب کنید.

یکی از مواردی که نظر بیشتر کاربران را در این دستگاه به خود جلب کرده است تعداد پورت های آن می باشد شما با این دستگاه هیچ کمبودی را در پورت ها احساس نخواهید کرد.

کامپیوتر آل این وان مدل msi PRO 24X

کامپیوتر آل این وان چیست؟

این مدل از کامپیوتر های آل این وان نیز دارای پردازنده پنتیوم می باشد همچنین دارای حافظه رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 1 ترابایتی می باشد.

این نوع کامپیوتر All in one دارای طراحی مدرن و ظاهری زیبا می باشد. این دستگاه در اجرای بازی های کامپیوتری نیز بسیار خوب عمل می کند.

خاصیتی که این مدل را از سایر مدل های دیگر متمایز می کند قابل ارتقا بودن قطعات آن می باشد. پس شما نیازی نیست که نگران قدیمی شدن قطعات این دستگاه باشید و هر زمان که تمایل داشته باشید می توانید آن را ارتقا دهید.

صفحه نمایش با کیفیت بالا و پردازنده نسل هفت از ویژگی های بارز این مدل می باشد.

سخن آخر

شما در این مقاله با کامپیوترهایی آشنا شدید که می توانند برای شما بسیار کاربردی باشند کامپیوترهایی به نام All in one

مدل های مختلف زیادی از این کامپیوترها وجود دارد که شما می توانید بسته به نیاز خود سیستم مد نظر را انتخاب کرده و از آن استفاده کنید.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. نظرات خود را در رابطه با کامپیوتر های All in one با ما در میان بگذارید.

mester-computer وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *