منوی دسته بندی

ساخت عقربه گردان در پاورپوینت

چگونه در نرم افزار پاورپوینت عقربه گردان بسازیم؟

ساخت عقربه گردان در پاورپوینت

آموزش ساخت عقربه گردان در پاورپوینت – در این آموزش از سری آموزش های نرم افزار پاورپیونت به آموزش ساخت عقربه گردان در پاورپوینت پرداخته ایم. پیشنهاد می کنیم که خواندن این مقاله آموزشی را از دست ندهید.

همان طور که می دانید نرم افزار پاورپوینت یک نرم افزار ارائه محتوا می باشد که بوسیله آن می توانید محصولات و یا تدریس ها و … خود را برای مخاطبان ارائه دهید.

هرچه که ساخت اسلاید های شما در نرم افزار پاورپوینت زیباتر باشد و از گرافیک بهتری در آن استفاده کنید باعث می شوید که جذب مخاطب برای شما بیشتر باشد.

در این مقاله آموزشی می خواهیم که به شما کاربران عزیز آموزش دهیم چگونه می توانید یک ساعت با عقربه گردان بسازید.

آموزش ساخت عقربه گردان در پاورپوینت

برای این کار ابتدا نرم افزار پاورپوینت را اجرا کنید و وارد اسلایدی شوید که می خواهید در آنجا ساعت عقربه گردان را بسازید.

از منوی Insert بر روی گزینه Shapes کلیک کنید و از زیر مجموعه باز شده بر روی شکل دایره کلیک کنید و یک دایره در وسط اسلاید بکشید.

ساخت عقربه گردان در پاورپوینت
ساخت عقربه گردان در پاورپوینت

می توانید در تب Format و در قسمت Shape Stayles رنگ و حالت دایره خود را تغییر دهید. آن را به رنگ دلخواه خود تغییر دهید و ادامه مراحل را سپری کنید.

در بخش آموزش های رایگان بخوانید:

آموزش تغییر رنگ لباس با استفاده از فتوشاپ

آموزش ساخت زیرنویس متحرک در پاورپوینت

آموزش شماره گذاری دلخواه صفحات WORD

آموزش ساخت نمودار سریع در اکسل

حالا باید در ادامه بر روی منوی Insert کلیک کرده و از لیست شکل ها بر روی خط کلیک کنید. اما پیشنهاد مسترکامپیوتر به شما عزیزان این است که بجای استفاده از شکل خط از مستطیل باریک استفاده کنید تا نمای زیباتری به شکل شما دهد.

بر روی مستطیل کلیک کنید و آن را به صورت باریک بر روی دایره خود بکشید. مانند تصویر زیر:

ساخت عقربه گردان در پاورپوینت
ساخت عقربه گردان در پاورپوینت

برای مستطیل رسم شده نیست همانند دایره می توانید رنگ و حالت آن را تغییر دهید. حالا باید یک عقربه کوچکتر به عنوان عقربه ساعت با استفاده از شکل مستطیل در داخل دایره رسم کنید.

حالا باید بر روی عقربه دقیقه که در ابتدا رسم کرده بودید کلیک کنید و از منوی Animations کلیک کنید و از حالت های انیمیشن زیر مجموعه گزینه Spin را انتخاب کنید.

ساخت عقربه گردان در پاورپوینت
ساخت عقربه گردان در پاورپوینت

همان طور که می بینید خط عقربه دقیقه شمار به دور خودش می گردد که این برخلاف چیزی است که مد نظر ما می باشد پس یک بار بر روی دکمه های Ctrl + Z بزنید تا این انیمیشن بر روی شکل برداشته شود.

حالا شکلی که برای عقربه دقیقه رسم کرده اید را انتخاب کنید و دکمه های Ctrl + D را بزنید تا یک کپی از آن گرفته شود.

شکل کپی گرفته شده را در امتداد شکل قبلی قرار دهید مانند تصویر زیر:

ساخت عقربه گردان در پاورپوینت
ساخت عقربه گردان در پاورپوینت

حالا شکل پایینی را انتخاب کنید و از منوی فرمت بر روی Shape Fill کلیک کنید و مقدار آن را بر روی No Fill بگذارید. حالا دوباره بر روی گزینه Outline Fill کلیک کنید و مقدار آن را نیز بر روی No Outline قرار دهید.

ساخت عقربه گردان در پاورپوینت
ساخت عقربه گردان در پاورپوینت

همان طور که مشاهده می کنید تصویر عقربه پایینی یک حالت مخفی پیدا می کند. حالا باید بر روی عقربه مخفی شده پایینی کلیک کنید و با نگه داشتن دکمه CTRL شکل بالایی را نیز انتخاب کنید.

حالا باید دکمه های Ctrl + G را بزنید تا یک گروپ برای شما تشکیل شود. حالا باید بر روی شکل کلیک کنید و آن را انتخاب کنید و به سراغ منوی Animations بروید و از انیمیشن های زیر مجموعه گزینه ی Spin را انتخاب کنید.

اکنون کار شما به اتمام رسیده است و شما توانسته اید که یک عقربه گردان در پاورپوینت بسازید.

سخن پایانی

شما با استفاده از این آموزش می توانید یک جلوه زیبا را برای اسلایدهای پاورپوینت خود بسازید برای ما در پایین این مقاله بنویسید که این آموزش چقدر برای شما مفید بوده است.

mester-computer وب‌سایت

‫2 نظر

  • ابوالفضل گفت:

    برای من بسیار عالی بود
    دوست دارم با دیگر آموزش های شما در این زمینه آشنا بشوم

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *