منوی دسته بندی

برطرف کردن خطای 403 یا Forbidden Error

خطای 403 چیست و چگونه آن را برطرف کنیم؟

یکی از مشکلاتی که معمولا در هنگام کار با مرورگر و استفاده از اینترنت با آن مواجه می شویم خطای 403 میباشد که در پایین تصویر آن را مشاهده می کنید. ما در این مقاله آموزشی قصد داریم به آموزش برطرف کردن خطای 403 یا Forbidden Error بپردازیم پس با ما همراه باشید.

برطرف کردن خطای 403
برطرف کردن خطای 403

خطای 403 یا Forbidden Error چیست؟

طبیعی است که برای حل هر مشکلی ابتدا باید دلیل بوجود آمدن آن را بدانید. پس برای این که بتوانیم این خطا را برطرف کنیم باید اول کمی در مورد این خطا توضیح دهیم و بگوییم که چه عواملی باعث بوجود آمدن این خطا می شوند؟

خطای 403 معمولا زمانی اتفاق می افتد که یک وب سرور مانع می شود تا شما به صفحه ی اینترنتی مد نظر خود دسترسی داشته باشید. اکثر مواقع زمانی که این اتفاق رخ می دهد شما نمی توانید کاری را انجام دهید اما گاهی هم ممکن است مشکل از سمت شما باشد.

پس برای این که اطمینان حاصل کنید مشکل از طرف شما است یا خیر باید مراحلی را که در ادامه گفته می شود انجام دهید.

آموزش برطرف کردن خطای 403

همان طوری که اشاره شد این خطا زمانی رخ می دهد که یک وب سرور مانع از دسترسی شما به صفحه اینترنتی مد نظر شود. اما چرا این خطاها به صورت عددی برای کاربر نمایش داده می شود؟

وب سرورها معمولا برای هر خطا کد مخصوصی را در نظر می گیرد و با بوجود آمدن آن مشکل کد را بر روی مرورگر به کاربر نمایش می دهد. به عنوان مثال همین خطای 403 به صورت های مختلفی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم بر روی مرورگرها نمایش داده می شود:

Forbidden 403

Http 403

Forbidden

HTTP Error 403 -Forbidden

HTTP Error 403.14 -Forbidden

Error 403

و …

حالا به این مرحله می رسیم که برای برطرف کردن خطای 403 چه کاری را باید انجام دهیم؟

رفرش کردن صفحه برای برطرف کردن خطای 403

معمولا وقتی هر خطایی برای ما رخ می دهد امتحان کردن رفرش صفحه جزو یکی از راه حل ها می باشد پس بهتر است در همان ابتدا یک بار صفحه را رفرش کنید تا ببینید مشکل برطرف می شود یا خیر!

در بخش آموزش های رایگان بخوانید:

دوره آموزش کار با ویندوز به صورت رایگان

دوره آموزش نرم افزار ورد به صورت رایگان

دوره آموزش نرم افزار اکسل به صورت رایگان

دوره آموزش نرم افزار فتوشاپ به صورت رایگان

برای انجام این کار می توانید از بالای صفحه مرورگر و در کنار آدرس بار بر روی فلش برگردان کلیک کنید و یا کلیدهای ترکیبی CTRL + R را از صفحه کلید فشار دهید.

آدرس وارد شده را دوباره با دقت بررسی کنید:

گاهی ممکن است که یک اشتباه تایپی ساده باعث شود این خطا را مشاهده کنید. در هنگام وارد کردن آدرس سایت مد نظر خود بهتر است دقت کافی را داشته باشید. یک بار مجدد آدرس وارد شده را بررسی کنید و از صحیح بودن آن مطمئن شوید.

پاک کردن کوکی ها و کش مرورگر:

ممکن است که صفحه ای را که در آن با خطا مواجه شده اید از قبل بر روی مرورگر شما ذخیره شده باشد و با برطرف شدن مشکل آن صفحه همچنان شما پیغام خطا دریافت می کنید.

جالب است بدانید که مرورگرها نیز دارای مقدار حافظه ای برای ذخیره سازی هستند تا سریعتر صفحات مد نظر شما را لود کنند.

می توانید کوکی ها و کش مرورگر خود را پاک کرده و دوباره امتحان کنید.

برای حذف کوکی ها و کش مرورگر کروم باید بر روی سه نقطه بالا صفحه سمت راست کلیک کرده و گزینه تنظیمات یا Settings را انتخاب کنید.

حالا باید در پنل سمت چپ بر روی گزینه Privacy & Security کلیک کنید و در پنل سمت راست گزینه Clear Browsing data را انتخاب کنید.

در پنجره ای که برای شما باز می شود در بخش زمان آن را بر روی All Time قرار دهید و سپس بر روی Clear کلیک کنید.

برطرف کردن خطای 403
برطرف کردن خطای 403

VPN را قطع کنید:

ممکن است که دلیل بوجود آمدن این خطا متصل بودن VPN کامپیوتر شما باشد چرا که بعضی از وب سایت ها فقط با آی پی های داخلی نمایش داده می شوند و زمانی که شما از وی پی ان استفاده می کنید با متصل بودن سیستم شما به آی پی یک کشور خارجی برای نمایش سایت با مشکل مواجه می شوید.

سخن پایانی

خطاهای وب سرور که با کد نشان داده می شوند هر کدام بیانگر یک مشکل خاص می باشد. معمولا خطای 403 نمی تواند از سمت شما حل شود و مربوط به وب سرورها می باشد اما شما می توانید روش هایی را که در این مقاله گفته شد امتحان کنید تا اگر مشکل از سمت شما باشد برطرف شود.

امیدواریم که این مقاله آموزشی برای شما مفید بوده باشد لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

mester-computer وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *