منوی دسته بندی

حل مشکل تایپ نشدن در ورد

چرا نمی توانم در نرم افزار ورد تایپ کنم؟

نرم افزار ورد یک نرم افزار حرفه ای ویرایش گر متن است که با استفاده از آن می توانید متن های خود را ویرایش کنید. اما ممکن است گاهی باعث بروز مشکلاتی نیز شود. به عنوان مثال نتوانید در برنامه تایپ کنید! ما در این مقاله آموزشی قصد داریم به حل مشکل تایپ نشدن در ورد بپردازیم پس با ما همراه باشید تا بدانید که چگونه باید این مشکل را برطرف کنید.

حل مشکل تایپ نشدن در ورد
حل مشکل تایپ نشدن در ورد

آموزش برطرف کردن مشکل تایپ نشدن در ورد

برای این که بدانید چگونه باید این مشکل را برطرف کنید ابتدا باید عوامل را مورد بررسی قرار دهید چرا که دلایل زیادی ممکن است باعث بروز همچین مشکلی شده باشند.

اتصال کیبورد و سالم بودن آن را بررسی کنید :

یکی از دلایلی که ممکن است باعث بوجود آمدن همچین مشکلی شده باشد اتصال کیبورد یا همان صفحه کلید می باشد. ممکن است صفحه کلید شما دچار مشکل شده باشد یا عیب از پورت USB باشد که کیبورد خود را به آن وصل کرده اید.

بهتر است برای بررسی دقیق تر در جایی غیر از نرم افزار ورد مثل برنامه نوت پد ویندوز تایپ کنید یا در قسمت جستجوی ویندوز تا ببینید اصلا صفحه کلید شما کار می کند یا خیر!

در صورتی که صفحه کلید کامپیوتر شما کار نکرد باید آن را به درگاه دیگری از کامپیوتر وصل کنید و یا نهایتا بر روی یک سیستم دیگر امتحان کنید تا ببینید صفحه کلید خراب شده است یا خیر.

سیستم خود را مجددا راه اندازی کنید:

یکی دیگر از روش های حل این مشکل که از ساده ترین راه ها می باشد این است که کامپیوتر خود را ریستارت کنید. با این کار اگر باگ هایی در سیستم شما بوجود آمده باشد از بین خواهد رفت و ممکن است که مشکل شما حل شده باشد.

آموزش حل مشکل تایپ نشدن در ورد

دکمه Numlock را بررسی کنید:

اگر برای نوشتن در نرم افزار ورد فقط با نوشتن اعداد مشکل دارید و نمی توانید عدد را وارد کنید. این مشکل به خاموش بودن دکمه NumLock صفحه کلید بر می گردد.

در بالای اعداد صفحه کلید شما در سمت راست که به قسمت ماشین حساب نیز معروف می باشد دکمه ای به نام NumLock وجود دارد که با فعال بودن آن شما می توانید از آن قسمت استفاده کرده و اعداد را وارد کنید.

برای این کار کافیست که فقط یک بار بر روی دکمه NumLock از روی صفحه کلید بزنید.

حل مشکل تایپ نشدن در ورد
حل مشکل تایپ نشدن در ورد

رنگ متن نوشته را در ورد بررسی کنید:

گاهی ممکن است که شما در نرم افزار ورد تایپ می کنید و هیچ مشکلی هم از این جهت نیست اما به دلیل این که رنگ نوشته ای که شما در حال تایپ آن هستید سفید باشد و به دلیل همرنگی با برگه شما نمی توانید متن را ببینید.

برای تغییر رنگ متن در نرم افزار ورد باید بعد از وارد شدن در نرم افزار از منوی Home در قسمت Font باید بر روی پالت رنگ نوشته کلیک کرده و رنگ را به سیاه تغییر دهید.

حل مشکل تایپ نشدن در ورد
حل مشکل تایپ نشدن در ورد

آموزش حل مشکل تایپ نشدن در ورد

قابلیت Document Protection را غیرفعال کنید :

نرم افزار ورد یک قابلیت دارد که به Document Protection معروف است که زمانی که یک کاربر این گزینه را فعال می کند دیگر کاربران نمی توانند فایل ورد را تغییر دهند یا نوشته ای به آن اضافه کنند.

اگر این قابلیت فعال باشد شما با غیرفعال کردن آن می توانید مشکل خود را حل کنید.

دوره های آموزشی مسترکامپیوتر:

دوره آموزشی اکسل مقدماتی

دوره آموزشی اکسل پیشرفته

دوره آموزشی اکسل جامع (صفر تا صد اکسل)

دوره آموزش نرم افزار ورد

دوره آموزش نرم افزار پاورپوینت

دوره آموزشی طراحی سایت

برای انجام این کار از منوی File و در زیر منوی باز شده گزینه Info را کلیک کنید. حالا باید در پنل سمت راست بر روی گزینه Protect Document کلیک کنید تا یک منوی جدید برای شما باز شود حالا از منوی باز شده بر روی Mark As Final کلیک کنید و در نهایت بر روی OK کلیک کنید.

حل مشکل تایپ نشدن در ورد
حل مشکل تایپ نشدن در ورد

حالا باید به فایل ورد برگردید و در قسمت کادر زرد رنگ بالای صفحه بر روی Edit Anyway کلیک کنید. با انجام این کار قابلیت Document Protection غیرفعال می شود.

فرمت فایل را تغییر دهید:

یکی دیگر از دلایلی که ممکن است باعث بوجود آمدن این مشکل شود فرمت فایل می باشد که باید از نوع TXT باشد برای این که فرمت را تغییر دهید باید از منوی File بر روی گزینه Save as کلیک کنید و در کادر باز شده فرمت Rich text format را انتخاب کنید.

و در نهایت بر روی Save کلیک کنید. حالا تست کنید تا مشکل برطرف شده است یا خیر!

حل مشکل تایپ نشدن در ورد
حل مشکل تایپ نشدن در ورد

اکتیو نبودن برنامه مایکروسافت

در صورتی که نرم افزار ورد فعال نباشد بعضی از قابلیت های آن کار نمی کند و ممکن است شما حتی نتوانید در آن تایپ کنید.

پس زمانی که شما نرم افزار ورد را بر روی سیستم خود نصب می کنید باید از فعال بودن آن نیز اطمینان حاصل کنید.

نکاتی در خصوص دوره های آموزشی :

دوره های آموزشی ما به صورت ویدیو ضبط شده هستند که بعد از تهیه صفحه دانلود برای شما باز می شود و شما می توانید آن ها را به راحتی دریافت کنید.

دوره های آموزشی ما پشتیبانی دائم ، آنلاین و رایگان تلگرامی دارند بعد از ثبت نام شما عضو گروه های تلگرامی ما می شوید و از خدمات پشتیبانی ما به صورت دائم و رایگان می توانید استفاده کنید.

دوره های آموزشی ما آپدیت رایگان دارند که جلسات جدید به صورت رایگان در پنل کاربری شما قرار خواهند گرفت.

سخن پایانی

دلایل مختلفی ممکن است باعث شود تا در اجرای درست نرم افزار ورد دچار مشکل شوید یکی از این مشکلات تایپ نشدن در برنامه ورد می باشد. ما در این مقاله آموزشی به حل مشکل تایپ نشدن در ورد پرداخته ایم و امیدواریم که این مقاله آموزشی برای شما مفید بوده باشد.

mester-computer وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *