منوی دسته بندی

وردپرس چیست و چه کاربردی دارد؟

سیستم مدیریت محتوای وردپرس چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟

حتما تا به امروز کلمه وردپرس به گوش شما رسیده است. اگر برای شما هم سوال پیش آمده که منظور از وردپرس چیست و چه کاربردی دارد پیشنهاد می کنیم که این مقاله آموزشی را از دست ندهید.

وردپرس چیست و چه کاربردی دارد؟
وردپرس چیست و چه کاربردی دارد؟

وردپرس چیست و چه کاربردی دارد؟

یکی از راه هایی که شما بدون داشتن علم کدنویسی می توانید به طراحی سایت های حرفه ای بپردازید سیستم مدیریت محتوای وردپرس می باشد. در واقع شما با استفاده از این سیستم مدیریت محتوا نیازی به دانستن دستورات PHP و CSS و HTML ندارید و خیلی سریع تر می توانید به نتیجه مطلوب خود در طراحی سایت برسید.

می دانیم که امروزه و با تغییر جهش زندگی های روزمره به سمت دنیای مجازی برای داشتن یک کسب و کار بهتر، یا بهتر است بگوییم نمایش بهتر کسب و کار و در نتیجه درآمد بالاتر یکی از راه های مهم ، داشتن سایت برای کسب و کار می باشد.

به عنوان مثال شما اگر مالک یک فروشگاه هستید و در سطح شهر خود دارید درآمد کسب می کنید می توانید با طراحی یک سایت و قرار دادن محصولات خود در آن سطح فروش خود را افزایش داده و به تمام ایران محصولات خود را معرفی کنید و به فروش برسانید.

وردپرس چیست و چه کاربردی دارد؟

برای راه اندازی یک وب سایت حرفه ای شما دو راه را در پیش رو خواهید داشت یکی این که با استفاده از دانش زبان های PHP و CSS و HTML اقدام به کدنویسی و طراحی سایت کنید و یا این که از سیستم های مدیریت محتوا استفاده کنید که نیازی به دانش کدنویسی ندارند.

متاسفانه شاید در اذهان عمومی این گونه جا افتاده است که طراحی سایت حتما باید با نوشتن کد باشد و افرادی که این علم را ندارند نمی توانند طراحی سایت انجام دهند.

در بخش آموزش های رایگان بخوانید:

رفع مشکل No internet در ویندوز

نوحه نوشتن متن داخل شکل ورد

آموزش چاپ فایل اکسل در یک صفحه

غیرفعال کردن غلط گیر خودکار ورد

باید گفت این باور غلطی است که در بین عموم جا افتاده است و کسانی که دانش کدنویسی هم ندارند می توانند با استفاده از سیستم مدیریت محتوا طراحی سایت را انجام دهند.

سیستم مدیریت محتوا یا CMS چیست؟

سیستم مدیریت محتوا یک سیستم نرم افزاری تحت وب می باشد که شما با استفاده از آن می توانید محتوای سایت خود را اعم از متن ، فیلم ، عکس و … مدیریت کنید.

شما زمانی که از سیستم مدیریت محتوا یا همان CMS استفاده می کنید می توانید بدون داشتن دانش کدنویسی از صفر تا صد یک وب سایت را به صورت حرفه ای راه اندازی کنید و آن را به راحتی هر چه تمام تر مدیریت کنید.

سیستم های مدیریت محتوای زیادی وجود دارند که از محبوب ترین آن ها می توان به JOOMLA , WORDPRESS, DRUPAL اشاره کرد. از مهمترین ویژگی های این سیستم های مدیریت محتوا می توان به ویرایش راحت و سریع مطالب و محتوا ، دسته بندی مطالب ، صرفه جویی در زمان و … اشاره کرد.

وردپرس چیست و چه کاربردی دارد؟
وردپرس چیست و چه کاربردی دارد؟

وردپرس چیست و چه کاربردی دارد؟

مزایای استفاده از CMS

  • اولین مزیت استفاده از سیستم مدیریت محتوا را می توان در هزینه بسیار پایین آن دید باید گفت که استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس اصلا نیازی به پرداخت هزینه از سوی کاربر ندارد و کاربر می تواند به صورت کاملا رایگان از آن برای طراحی سایت استفاده کند.
  • دومین مزیت استفاده از CMS را می توان راحتی استفاده از آن دانست که شما همان طور که اشاره شد بدون داشتن تخصصی در زمینه کد نویسی می توانید سایت خود را طراحی و مدیریت کنید.
  • شما می توانید در سریعترین حالت ممکن سایت خود را طراحی کنید و هیچ هزینه ای هم بابت کدنویسی پرداخت نکنید پس در نتیجه صرفه جویی در زمان و هزینه را هم می توانید از مزیت های سیستم های مدیریت محتوا دانست.
  • مدیریت کاربران در سیستم های مدیریت محتوا شما با استفاده از سیستم های مدیریت محتوا می توانید تمامی کاربران سایت خود را مدیریت کنید.
  • قابلیت انعطاف پذیری بسیار خوب

چرا از وردپرس استفاده کنیم؟

سوالی که در ذهن پیش می آید قطعا این است که چرا از وردپرس استفاده کنیم؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که چون شما با استفاده از این سیستم مدیریت محتوا نیازی ندارید که کدنویسی کنید و سریعتر می توانید سایت خود را طراحی کنید.

همچنین شما زمانی که از وردپس استفاده می کنید نیازی به استخدام کسی برای پشتیبانی از سایتتان ندارید و به راحتی می توانید سایت خود را مدیریت کنید.

چرا از بین همه سیستم های مدیریت محتوا وردپرس را انتخاب کنیم؟

وردپرس چیست و چه کاربردی دارد؟

وردپرس به دلیل مزیتهای بسیار زیادی که دارد از جمله : رایگان بودن ، طراحی بسیار آسان ، جعبه ابزار قدرتمند ، انعطاف پذیری بسیار بالا ، بروزرسانی دائمی ، و نیاز نداشتن به دانش کد نویسی طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است به طوری که می توان گفت بیش از 60 میلیون سایت با استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس طراحی شده اند.

چه سایت هایی می توانم با وردپرس بسازم؟

شما با استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس می توانید سایت های از جمله سایت های زیر را طراحی کنید :

  • سایت شخصی
  • سایت آموزشی
  • سایت های فروشگاهی
  • فروشگاه های اینترنتی
  • سایت های کاریابی
  • سایت های معرفی کسب و کار یا خدماتی
  • سفارش پروژه و نمایش نمونه کار در سایت
  • سایت نمایش رزومه
  • سایت پادکست
  • سایت خبری
  • سایت های شرکتی و بیزینسی
  • سایت های ویدیو آنلاین
  • سایت های موسیقی
  • سایت های انجمن و فروم های تخصصی

وردپرس چیست و چه کاربردی دارد؟

بررسی امنیت وردپرس

شاید اصلی ترین نکته را برای ساخت و طراحی یک سایت حرفه ای امنیت آن باید دانست چرا که اگر سایتی امنیت نداشته باشد همان بهتر که اصلا ساخته نشود.

متاسفانه خیلی ها بر این باور هستند که سیستم مدیریت محتوای وردپرس امن نیست که باید گفت این باور کاملا غلط می باشد.

اگر شما سایت امنی را نداشته باشید بسیار در معرض خطر و آسیب پذیری خواهید بود به طوری که ممکن است هکر ها سایت شما را هک کنند و دسترسی شما را به سایت ببندد ، اطلاعات کاربران شما را داشته باشند و خسارت های مالی زیادی را به شما وارد کنند.

پس بخش امنیت سایت یک بخش مهم و حساس می باشد که نباید از آن به سادگی عبور کرد.

تگر کسی به شما می گوید که وردپرس امن نیست از او بخواهید که برای شما دلایل قانع کننده بیاورد و شما را مجاب کند. در غیر این صورت با حرف های دیگران ذهن خود را درگیر همچین شایعاتی نکنید.

پرکاربرد بودن سیستم مدیریت محتوای وردپرس یکی از خوبی های آن به حساب می آید. اما باید توجه داشت که این پرکاربرد بودن باعث می شود که هکرها نیز به سمت آن بیایند. شما وقتی سایتی را طراحی می کنید قطعا به امنیت آن هم اهمیت می دهید. در این زمینه مدیران وردپرس راهکارهای زیادی را ارائه کرده اند علی رغم آن مانند سایر روش های طراحی سایت نمی توان گفت که امنیت وردپرس 100 درصد می باشد اما می توانید با انجام دادن راهکارهایی امنیت سایت خود را تا حد زیادی افزایش دهید.

وردپرس چیست و چه کاربردی دارد؟
وردپرس چیست و چه کاربردی دارد؟

همان طور که در این مقاله اشاره شد اکثر سایت هایی که در دنیا ساخته شده اند با استفاده از وردپرس بوده است به عنوان مثال بلاگ فیسبوک که یک سایت جهانی می باشد و بازدید بسیار بالایی نیز دارد تا به حال شنیده نشده است که این سایت هک شده باشد.

وردپرس از امنیت بسیار بالایی برخوردار است اما باید توجه داشت که امنیت یک مسئله نسبی است و نمی توان آن را صد در صد دانست. با توجه به همین نکته وردپرس هر روز مشکلات را بررسی می کند و در آپدیت جدید آن ها را برطرف می کند.

علاوه بر تیم مدیریت وردپرس ، برنامه نویس های زیادی در دنیا هستند که مشغول کار کردن بر روی امنیت وردپرس می باشند، جدای این موارد وردپرس به خودش تا حد زیادی ایمن است و کاربران می توانند برای بالا بردن امنیت سایت خود از افزونه های مربوط در زمینه امنیت وردپرس استفاده کنند.

سخن پایانی

سیستم مدیریت محتوای وردپرس به شما کمک می کند تا بتوانید یک سایت حرفه ای را در زمینه های مختلف و بدون نیاز به دانش کدنویسی و پرداخت هزینه طراحی و مدیریت کنید.

در این مقاله آموزشی ما در مورد سیستم مدیریت محتوای وردپرس صحبت کردیم. امیدواریم که این مقاله آموزشی برای شما مفید بوده باشد.

لطفا نظرات خود را در این زمینه با ما در میان بگذارید.

mester-computer وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *