منوی دسته بندی

روش های شمارش کلمات در ورد

چگونه می توانیم تعداد کلمات را در نرم افزار ورد بشماریم؟

همان طور که می دانید نرم افزار ورد یکی از نرم افزار های ویرایشگر متن می باشد که شما می توانید در این نرم افزار متن نگاری کرده و ویرایش متن انجام دهید. گاهی ممکن است تعداد صفحات نوشتاری شده در نرم افزار ورد زیاد باشد و شما بخواهید بدانید چه تعداد کلمه در فایل خود نوشته اید. در این آموزش با روش های شمارش کلمات در ورد آشنا می شوید. پیشنهاد می کنیم که خواندن این مقاله آموزشی را از دست ندهید.

شمارش کلمات در ورد
شمارش کلمات

روش اول :

در روش اول که بسیار ساده هست و نیاز به انجام کار خاصی نیست شما باید فقط به سمت چپ و پایین نرم افزار نگاهی بیندازید در این بخش که تعداد صفحات ، کلمات و نوع زبان را به شما نمایش می دهد می توانید خیلی ساده و راحت بفهمید که در فایل شما چند کلمه به کار رفته است.

در تصویر پایین نمونه ای از تعداد کلمات را در یک فایل ورد مشاهده می کنید.

شمارش کلمات در ورد
شمارش کلمات در ورد

حالا اگر قصد دارید که شمارش کلمات در محدوده خاصی از فایل ورد خود را بدانید کافیست که آن بخش را انتخاب کرده تا فقط تعداد کلمات آن بخش به شما نمایش داده شود.

در بخش آموزش های رایگان بخوانید :

آموزش حل مشکل پخش نشدن فیلم در ویندوز

آموزش قرار دادن فیلم در ورد

آموزش آپدیت آفلاین و آنلاین ویندوز

کاربرد تابع Lookup در اکسل

روش دوم شمارش کلمات در ورد

در این روش شما می توانید علاوه بر شمارش تعداد کلمات فایل خود تعداد حروف ، صفحات و پاراگراف ها را هم بدانید. برای انجام این کار باید که وارد تب Review شوید و سپس گزینه Word Count را کلیک کنید. کادری برای شما نمایش داده می شود که تمامی اطلاعات مربوط به فایل از جمله تعداد حروف ، کلمات ، پاراگراف و … را نمایش می دهد.

شمارش کلمات در ورد
شمارش کلمات در ورد

سخن پایانی

در این مقاله آموزشی با دو روش شمارش کلمات در نرم افزار ورد آشنا شدید امیدواریم که این مقاله آموزشی برای شما مفید بوده باشد. لطفا نظرات خود را در این زمینه با ما در میان بگذارید.

mester-computer وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *