منوی دسته بندی

رفع خطای File System Error

آموزش رفع خطای File System Error در ویندوز

اگر خطایی به نام File System Error درسیستم شما رخ داده است جای نگرانی نیست چرا که ما در این مقاله آموزشی قصد داریم به آموزش رفع خطای File System Error بپردازیم. پیشنهاد می کنیم که خواندن این مقاله آموزشی را از دست ندهید.

file system error
file system error

خطای File System Error چیست؟

زمانی که فایل های سیستمی ویندوز دچار مشکل می شوند شما با خطایی مواجه خواهید شد به نام File System Error. خطاهای سیستمی معمولا ناشی از خراب شدن فایل های ویندوز و یا Bad Sector در هارد دیسک کامپیوتر می باشد.

معمولا شما این خطا را زمانی دریافت می کنید که یک فایل EXE را اجرا می کنید. در ادامه به بررسی نحوه حل خطای File System Error می پردازیم.

روش اول رفع خطای File System Error : اجرای دستور SFC و CHKDSK

برای استفاده از این روش ابتدا باید ویندوز را در حالت Safe Mode راه اندازی کنید. بعد از راه اندازی کردن ویندوز در این حالت باید دستورات مربوطه را در پنجره CMD وارد کنید.

دستورات را باید مطابق زیر بنویسید دقت داشته باشید که زمانی که دستور اولی برای شما کارساز نبود دستور دومی را اجرا کنید.

sfc/scannow

sfc / scannow/offbootdir=c:\windows

بعد از انجام مراحل بالا حالا نوبت به اجرای دستورات CHKDSK رسیده است. برای اجرای این دستورات نیز دوباره باید پنجره CMD را باز کرده و دستورات زیر را در آن تایپ کنید :

chkdsk/f/r

بعد از نوشتن دستوارت بالا باید یک بار سیستم خود را راه اندازی مجدد یا ریستارت کرده و بررسی کنید که مشکل شما برطرف شده است یا خیر.

در بخش آموزش های رایگان بخوانید:

حل مشکل کار نکردن دکمه پاور لپ تاپ

آموزش نوشتن نت موسیقی در ورد

بهترین نرم افزار های دانلود برای ویندوز

آموزش نصب گوگل میت در ویندوز

روش دوم : Sound Scheme را تغییر دهید

برای استفاده از این روش در مرحله اول باید وارد پنجره RUN شوید برای این کار کافیست دکمه های WIN+R را از صفحه کلید سیستم خود فشار دهید.

با وارد شدن به پنجره Run باید عبارت mmsys.cpl را تایپ کرده و بر روی OK کلیک کنید.

file system error
file system error

حالا در پنجره باز شده کافیست که وارد سربرگ Sounds شوید و Sound Scheme را بر روی Windows Default قرار دهید. همچنین می توانید بر روی No Sound نیز تنظیم کنید. حالا باید بر روی OK کلیک کرده و سیستم خود را ریستارت کنید.

file system error
file system error

روش سوم : یک حساب کاربری جدید ایجاد کنید

برای انجام این کار نیز می توانید وارد CMD ویندوز شوید و دستورات زیر را در آن وارد کنید.

net user <username> <password> /add

net localgroup administrators <username> /add

دقت داشته باشید که باید به جای username و password باید نام کاربری و رمز عبور خودتان را وارد کنید. بعد از انجام این کار یک بار از سیستم خود Logout کرده و دوباره با یوزر و پسوردی که وارد کرده اید وارد سیستم شوید بررسی کنید که این مشکل برطرف شده است یا خیر.

روش چهارم : Windows Store Cache را ریستارت کنید

همانند آنچه در روش های قبلی گفته شد باید وارد پنجره Run در ویندوز شوید. بعد از وارد شدن به این پنجره باید دستور Wsreset.exe را تایپ کرده و اینتر را بزنید.

با انجام این کار شما کش برنامه Windows Store ریستارت می شود. حالا شما باید یک بار ویندوز خود را راه اندازی مجدد کنید و بررسی کنید که مشکل شما برطرف شده است یا خیر!

سخن پایانی

آن چه در این مقاله آموزشی خواندید روش هایی برای حل خطای File System Error در ویندوز می باشد امیدواریم که این مقاله آموزشی برای شما مفید بوده باشد لطفا نظرات خود را در این زمینه با ما در میان بگذارید.

mester-computer وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *