منوی دسته بندی

معرفی گوشی سامسونگ A72

مشخصات و قابلیت های گوشی Samsung Galaxy A72

گوشی سامسونگ A72 : برند سامسونگ یکی از بهترین و معتبرترین برندها در بازار به شمار می آید گوشی های سامسونگ معمولا کیفیت خیلی خوبی دارند و همواره کاربر پسند بوده و مورد تایید اکثریت مشتریان می باشد. علاوه براین سامسونگ با داشتن تنوع های زیاد در گوشی های موبایل نسبت به سایر رقبا قیمت های مناسبی نیز دارند.

در این پست به معرفی گوشی Galaxy A72 از برند سامسونگ پرداخته ایم.

همان طور که از اسم این گوشی پیداست، از سری A گوشی های سامسونگ است. گوشی های سری A در حالت میان رده از سطح گوشی های سامسونگ وجود دارند.این گوشی با رم 8 گیگابایت و حافظه ی داخلی 256 گیگابایت یکی از جدیدترین گوشی های سامسونگ در سطح میان رده می باشد.

معرفی گوشی A72
گوشی A72

سامسونگ برای این گوشی از صفحه نمایش Super AMOLED استفاده کرده تا با قیمت مناسبی که این گوشی در سطح بازار دارد مشتریان از یک صفحه نمایش فوق العاده بهره مند شوند.

در اصل می توان گفت که شرکت سامسونگ گوشی های سری A را برای آن دسته از مشتریان روانه بازار کرده است که می خواهند با کمترین هزینه برای خرید گوشی کارایی بالا در زمینه های مختلف را داشته باشند.

گوشی سامسونگ A72
گوشی A72

تفاوت گوشی A72 و A71 در چیست؟

طبیعتا اولین سوالی که به ذهن ما می رسد این است که فرق گوشی A72 با سری قبل خود یعنی A71 در چه چیزی است؟

در جواب باید گفت که گوشی Galaxy A72 دارای رزولوشن بیشتر، تعداد چیپست های بیشتر و همچنین دوربین های بیشتری بر روی قاب پشتی دارد. کوچکتر شدن حفره ی روی صفحه نمایش هم می تواند یکی دیگر از تغییرات این گوشی باشد.

به عبارتی میتوان گوشی A72 را نسخه پیشرفته تر سری قبلی این گوشی یعنی A71 دانست.

SAMSUNG A72
samsung A72

مشخصات گوشی Samsung GalaxyA72

حالا که به صورت کلی با این سری از گوشی های سامسونگ آشنا شدیم بهتر است به بیان مشخصات این گوشی بپردازیم و آن را ارزیابی کنیم.

گوشی A72 دارای رم 8 گیگابایتی و حافظه ی داخلی 256 گیگابایت است. این گوشی صفحه نمایش فوق العاده ای از Super AMOLED دارد.

سامسونگ حاشیه ها را تا حد امکان در این گوشی کم کرده است. قاب پشتی این گوشی از جنس پلاستیک و قاب جلو نیز از جنس شیشه می باشد.این گوشی 6.7 اینچی دارای رزولوشن FULLHD+ است که با به کارگیری فناوری سوپرامولد نمایش بی نظیری دارد.

صفحه نمایش این گوشی در هر اینچ 394 پیکسل را به نمایش می گذارد.که این حالت بیانگر نمایش تصویر فوق العاده ای است.این گوشی دارای تراشه گرافیکی Adreno 618 می باشد که برای پخش فیلم و بازی مناسب است.

دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی از نوع عریض Wide همراه با یک سنسور 12 مگاپیکسلی و دو سنسور 8 و 5 مگاپیکسلی دوربین های این گوشی را تشکیل می دهند.همچنین دوربین سلفی این گوشی 32 مگاپیکسل است.

از قابلیت های دیگر این گوشی می توان به حسگر اثر انگشت در پایین صفحه و باتری 5000میلی آمپر ساعتی و پشتیبلتی از شارژ سریع 25 واتی با درگاه Usb type – c اشاره کرد.

مشخصات فنی گوشی

مشخصات باتریباتری لیتیوم پولیمر با ظزفیت 5000 میلی آمپر و شارژ سریع 25 واتی
حس گرهااثر انگشت در پایین صفحه نمایش ، شتاب سنج،قطب نما،ژیروسکوپ،مجاورت
سیستم عاملAndroid نسخه 11
رزولوشن عکس64 مگاپیکسل
فلشLED
درگاه های ارتباطیUSB Type – c
نسخه بلوتوث5.0
حافظه داخلی256 گیگابایت
مقدار RAM8 گیگابایت
ابعاد8.4*77.4*165
پردازنده گرافیکیAdreno 618 GPU
رزولوشن2400*1080 پیکسل
تراکم پیکسلی394 پیکسل بر اینچ
ویژگی هامناسب برای عکاسی ، عکاسی سلفی ، مقاوم در برابر آب ، حس گر اثرانگشت
اندازه6.7 اینچ
بازه اندازه صفحه نمایش6.0 اینچ
وزن203 گرم
فناوری صفحه نمایشسوپرامولد
mester-computer وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *