منوی دسته بندی

گوشی آیفون 14 پرومکس

شرکت اپل یکی از بهترین شرکت های دنیا در شهریور ماه سال 1401 از سری جدید گوشی های خود به نام آیفون 14 رونمایی کرد.

با توجه به قیمت های بالای گوشی های شرکت اپل و در عین حال کیفیت بالا و کارایی خیلی خوب طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است در این مقاله به معرفی گوشی آیفون 14 پرومکس می پردازیم.

مشخصات گوشی آیفون 14 پرومکس

صفحه نمایش

این گوشی داری صفحه نمایش 6.7 اینچی با رزولوشن 1290*2796 می باشد. و روشنایی تایپیکال 1000 نیتی را دارد.صفحه نمایش این گوشی حالت روشن تری را پیدا کرده است.

روشنایی 1600 نیتی در محیط های داخلی و 2000 نیتی در محیط های خارجی را در حالت HDR دارد.

آیفون 14 پرومکس
آیفون 14 پرومکس

گوشی آیفون 14 پرومکس نسبت نبه آیفون 14 دارای ابعادی با 0.2 ضخیم تر است. و طول و عرض این گوشی چند دهم میلیمتر کمتر شده است. و همانند گوشی آیفون 13 پرومکس وزن 240 گرمی دارد.

دوربین iphone 14 pro max

این گوشی دارای دوربین اصلی سه گانه می باشد که دوربین اصلی 48 مگاپیکسل(لنزواید و 1.8/f) 12 مگاپیکسل (اولتراواید و 2.2/f) و 12 مگاپیکسلی (تله فتو و 2.8/f) است.

دوربین این گوشی از فناوری لرزه گیر اپتیکال مبتنی بر حرکت سنسور مجهز است که به نسل دوم ارتقا پیدا کرده است. با توجه به وضوح بالایی که دوربین اصلی گوشی آیفون 14 پرومکس دارد از دو برابر زوم با برش تصویر از مرکز پشتیبانی می کند. که یک قابلیت قابل قبول برای عکس های پرتره به حساب می آید.

همانطور که اشاره شد دوربین دوم این گوشی یک دوربین 12 مگاپیکسلی اولتراوایدبا پیکسل های بزرگ 1.4 میکرونی می باشد که تصاویر شارپتر با جزئیات بالا و ماکروهای بهتری را می دهد.

دوربین سوم این گوشی نیز یک دوربین تله فتو 12 مگاپیکسلی است که تصاویری مشابه زوم 3 برابر را به ما می دهد.

از دیگر تغییرات دوربین نسبت به نسخه ی قبلی می توان به گشودگی دیافراگم لنز به 2.8/f اشاره کرد که به ois مجهز می باشد و در نورافشانی فلش هم تغییراتی ایجاد شده است.

تصویر دوربین آیفون 14 پرومکس
دوربین آیفون 14 پرومکس

آیفون 14 پرومکس چه سخت افزاری دارد؟

پروسسور 4 نانومتری جدیدA16 Bionic کار پردازش را در این گوشی انجام می دهد. این پردازشگر از 6 هسته ی پردازشی تشکیل شده که شامل 2 هسته قوی و 4 هسته کم توان تر می باشد.طبق ادعای شرکت اپل چهل درصد نسبت به رقبا سریعتر است و 2 هسته ی قوی تر موجود در این گوشی نسبت به A15 بیست درصد انرژی کمتری مصرف می کند.

چه گوشی بخریم؟

گوشی آیفون 14 پرومکس

گوشی آیفون 14 پرومکس دارای حافظه داخلی در ورژن های 128 و 256 و 512 گیگابایتی می باشد. از رنگ های این گوشی نیز می توان به رنگ های نقره ای ، طلایی ، مشکی و ارغوانی اشاره کرد.

شبکه های ارتباطی گوشی Iphone 14 pro max

دارای بلوتوث ورژن 5.3 و USB 2.0 و Lightning است و قابلیت اتصال به Wi fi / HSPPA /LTE را دارد.

یکی از موارد بسیار جذاب و قابل توجه که در گوشی آیفون 14پرومکس می توان به آن اشاره کرد ارتباط ماهواره ای می باشد. به این صورت که، زمانی که شما دسترسی به هیچ سیگنال رادیویی ندارید می توانید با گرفتن گوشی به سمت آسمان و تنظیم آن با برنامه مخصوصی که روی گوشی است برای ارسال پیام کوتاه یا موقیعت مکانی اقدام کنید و یا در صورت درخواست کمک از ارسال کمک های اضطراری بهره مند شوید.

Iphone 14 pro max
Iphone 14 pro max

باتری گوشی آیفون 14 پرومکس

باتری این گوشی ظرفیت 4 هزار و 323 میلی آمپر دارد. از نکات دیگر باتری این گوشی می توان گفت که یک باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری است. و نکته مهم این که قابلیت شارژ سریع دارد و مدت زمان شارژ را به اندازه ی قابل توجه کاهش داده است.

سیستم عامل I Phone 14 promax چیست؟

این گوشی سیستم عامل IOS 16 که قابلیت ارتقا به IOS 16.0.2 را دارد. از دیگر امکانات این گوشی می توان به تشخیص چهره،شتاب سنج،حسگر مجاورتی،قطب نما، فشار سنج و ژیروسکوپ است و برای قفل گوشی نیز می توان از پین کد، رمز عبور و تشخیص چهره با دوربین جلو استفاده کرد.

mester-computer وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *